5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    hansman

Doornummeren in indesign

Hallo forumgenoten

Ik moet voor een klant 5000 stickers van een volgnummer voorzien.
    De stickers staan met 10 exemplaren op een A4 en worden geprint.
    Weet iemand een methode en/of een programma om de nummering te verzorgen? ( van 0001 tot 5000)
    De opmaak gaat in Indesign CS2.

Bijdrager
    MDF

Is het niet veel eenvoudiger om dit nummeren te laten gebeuren bij de drukker?
    Zij hebben hiervoor (meestal) de apparatuur staan en dit kan tijdens het drukproces. Dan hoef je geen 5000 originele opmaakbestanden door te sturen…

Of je kan het ook digitaal laten printen en dan de nummering als personalisatie doorvoeren. In dit laatste geval lever je een excell bestand met nummering zoals je wenst en het wordt gepersonaliseerd in het lettertype, kleur en plaats zoals je het hebt opgemaakt…

Bijdrager
    walterb

Als je een excel bestand maakt met nummering van 0001 tot 5000, en exporteert naar een .txt bestand, kan je dit met gegevenssamenvoeging in InDesign doen. Als je 10 stickers per vel hebt, kan je tien kolommen van 500 maken in Excel, zodat je 10 velden krijgt.

Bijdrager
    hansman

walterb en MDF,

bedankt, ik ga het proberen

Bijdrager
    fozzy

je maakt de opmaak op een basisstramien, met het logo, daaronder een tekstkader, en die koppel je dan door over de basispagina.

Als je nu net zoveel pagina’s maakt als je nodig hebt, en telkens de doorkoppeling naar de volgende pagina/reeks maakt en in Word, of excell de lijst aanmaakt, kan je die in Indesign importeren in het tekstkader en dan zou ie volgens mij automatishc doormoeten lopen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.