5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    eugy

Doorlopend afspelen bronmateriaal in FCP

Beste allen,

In de verschillende versies van iMovie is het mogelijk om de footage in de mediabrowser doorlopend af te spelen. Het afspelen eindigt dan dus niet als een clip eindigt.

In FCP lijkt deze optie er niet te zijn. Bij het afspelen van een clip eindigt de player bij het einde van de clip. Ook als ik meerdere clips selecteer en deze dan afspeel eindigt het afspelen bij het einde van de eerste clip.

Je hebt van die situaties dat je gewoon wat ruw materiaal aan iemand wilt laten zien. Het is dan irritant om telkens een nieuwe clip te selecteren en af te laten spelen. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Goed weekend!

Bijdrager
    Qmagic

Gewoon alle clips selecteren, en op de tijdlijn (project) zetten.;)

Bijdrager
    eugy

Ja inkoppertje;). Zou kunnen maar je zou denken dat er ergens een instelling is die dit mogelijk moet maken. Heb nog niks hiero er kunnen vinden. Ik zal Apple eens aanschrijven.

Bijdrager
    sloeber

Ik heb het volgende geprobeerd, en zo lukt het wel.
    1. Kopieer uw bronbestanden (clips) naar een ext HD
    2. De volledige kaart kopieren.
    3. Start een nieuw project op in FCP.
    4 Importeer de bronbestanden vanaf de kopie op de ext HD . D.W.Z. klik op importeren en ga dan naar open archive.
    5 ga daar naar het gekopieerde bestand op die bewuste HD en klik op importeren.
    6 je ziet alle clips daar verschijnen en OP DIE PLAATS KAN JE ELKE CLIP APPART CONTINUE LATEN AFSPELEN ZONDER DAT JE TELKENS OPNIEUW MOET AANKLIKKEN.

Hopelijk ben je hiermee geholpen

Bijdrager
    defores

Menu: Final Cut Pro -> commands->customize
    Daar zie je alle shortcuts en kan je ze aanpassen, als het een optie is dan zal het daar wel bij staan.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.