One More Thing » Community » Forum » iOS Software » iOS Apps » Door sensor status not showing correctly in homekit

Door sensor status not showing correctly in homekit

Profielfoto van Willer

Willer op 20 september 2017 #

recently bought the Aeotec recessed door sensor gen5 and configured it in Domoticz. In Domoticz the sensor is working fine and presenting the correct status of door open/closed. I’m also using Homebridge/HomeKit and although the door sensor is visible in HomeKit, the status of the door sensor is not updated in homekit.

It shows up as a switch, which I can toggle on/off, but when I open the door the status is unchanged. I assume I’m doing something wrong in my Domoticz configuration as I can’t configure anything in Homebridge or HomeKit.

Does anybody recognize this issue an can provide a solution to make it work so I can include it in my HomeKit scenes?

Je mag gewoon in Nederlands antwoorden

Profielfoto van madcat

madcat op 21 september 2017 #

even updaten naar de laatste versie, probleem had ik ook maar is verholpen

Profielfoto van Willer

Willer op 22 september 2017 #

Hallo Madcat, bedankt voor je antwoord. Bedoel je de deursensor updaten of homebridge?

Profielfoto van madcat

madcat op 24 september 2017 #

de homebridge-domoticz plugin

Profielfoto van Willer

Willer op 27 september 2017 #

Ik heb Homebridge geupdate maar hellaas is er geen verschil. Hij blijft mijn deursensor als schakelaar zien. Het lijkt dat ik deze sensor niet goed in Homekit ga krijgen.

Toch bedankt voor je hulp.

Iemand anders goede ideeen?

Over dit topic

Gestart op 20 september 2017 door Willer

Laatste reactie door Willer

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?