11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    henzepietje

Door Mycom extra geheugen laten plaatsen

In mijn MacbookPro met 2 x 2GB geheugen is door MyCom omdat ze geen 2×4 hadden er een module van 8GB bijgeplaatst.
    Weet ik niet of dat kan of niet, zij zijn de ‘experts’.

Krijg ik nu te horen van een Macman(dealer):

Het verbaasd mij dat het 10Gb aangeeft, er zijn namelijk geen 5Gb modules en het is niet goed om een 2gb module met een 8gb module te combineren, want dan heeft de Macbook de snelheid van de 2gb module!

Wat is wijsheid en wat is nu correct??? Wie weet het.
    Moet ik nu terug naar Mycom en het er weer uit laten slopen??
    gr Nora

Bijdrager
    RamonV

als je ram met dezelfde snelheid hebt gekocht is er voor zo ver ik weet niks aan de hand.

Bijdrager
    fred44nl

een configuratie met twéémaal 2 GB èn éénmaal 8 GB is wel heel raar.
    gewoon knoeiwerk.
    dus, die 1x 8 GB er uit en daar 2 x 4 GB voor in de plaats, liefst met precies dezelfde specificaties als de 2 x 2 GB.

Bijdrager
    maartenvt

Zie http://support.apple.com/kb/ht1270, For best performance, fill both memory slots, installing an equal memory module in each slot.
    Wat dat nu werkelijk zichtbaar voor verschil geeft kan ik niet vinden, feit is wel dat je nu niet het maximale eruit haalt. Merk je verschil?

Bijdrager
    fred44nl

het is nog even niet bekend om welke MBP het gaat.
    maar als er een dual-core met hyper-thread in zit, dan behoor je in beide banken gelijkwaardig en dezelfde hoeveelheid RAM te hebben.
    anders draait de ene core en/of thread met een andere hoeveelheid, resp. soort geheugen.
    in hoeverre je dat merkt is ook maar de vraag, maar het hoort echt niet en onbegrijpelijk dat een technicus dat heeft geplaatst.

Bijdrager
    henzepietje

Ik merk wel verschil, lachen: hij voelt sneller. Maar ja, gevoelstemperatuur is ook iets anders nietwaar.
    Maak mij alleen bezorgd bij zo’n opmerking. DAt ik er weer ingetuind ben.
    Geen problemen dus, voelt sneller. Gewoon zo laten dus??
    Ja dus. Dank voor jullie snelle reacties.

Bijdrager
    borisboef

Nou die macman snapt er in ieder geval niets van. Het is nu echt niet zo dat je maar 2GB in gebruik kan hebben, of dat dit de snelheid naar beneden haalt. Dat verklaart ook waarom je wel snelheidsverschil merkt, er is gewoon 10GB RAM beschikbaar.

Ja, omdat niet beide geheugenreepjes dezelfde grootte en snelheid hebben kan er waarschijnlijk geen gebruik worden gemaakt van dual channel RAM. Dat zou iets sneller zijn, maar meestal gaat dit eerder om een paar procenten en merk je dat pas als je gaat gamen of zwaar grafisch werk doet. Ik denk dat je meer hebt aan 10GB RAM dan aan 2x 4GB ram in dual channel.
    Ik zou het dus gewoon zo laten en wellicht ooit in de toekomst nog eens een extra zelfde soort 8GB reepje er bij steken (als je MacBook 16GB aan kan)

Het is niet een hele nette oplossing van de MyCom, maar je bent er zeker niet ingetuind.

Bijdrager
    henzepietje

Het is een MacbookPro 2.8Ghz Intel Core i7
    10GB 1333 Mhz DDR3

Zegt dit jullie meer?

Bijdrager
    TheBigZ

8GB + 2GB werkt prima. Lekker laten zitten zo. Twee dezelfde reepjes heeft weliswaar de voorkeur, maar of jij dat verschil zal merken is de vraag.

Bijdrager
    Indomarco

Ja, met zulke specificaties (i7 etc) is het zonde dat je niet het maximale er uit haalt door idd 2x 4 te plaatsen.
    Je hebt iig 2 MB meer RAM, maar neemt dat het gevoel weg dat er ‘iets niet klopt’?
    Mijn vriendin zou zeggen:”’t werkt toch!”

Bijdrager
    TheBigZ
    Indomarco op 27 april 2013

Mijn vriendin zou zeggen:”’t werkt toch!”

Jouw vriendin snapt het tenminste.:-D

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.