14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Macosx

Dooie Pixcels

Hoeveel dooie pixcels mag een powerbook hebben ?

GEEN of wat ?

Dank :finderoud:

Moderator
    Adriaan Mol

Eigenlijk geen natuurlijk, maar als je ‘m onder de garantie wilt laten vallen moet deze volgens mij minimaal 7 dode pixels hebben.

Bijdrager
    iBert

Probeer nu niet je Mac te gaan verminken zodat hij toch onder garantie valt hé:P

Bijdrager
    Aiko

Ik meende ooit het aantal van zes pixels opgevangen te hebben.
    Volgens mij moeten ze ook nog eens aaneensluitend zijn. Her en der een overleden pixel, opgeteld dan minimaal zes, volstaat niet, geloof ik.

Bijdrager
    HSL

ik zou geen enkele dode pixel accepteren en hem gewoon terug sturen binnen een week..:D bij de apple store schijnen ze daar dus niet moeilijk over te doen.

Bijdrager
    iBert
    ”HS-L”

ik zou geen enkele dode pixel accepteren en hem gewoon terug sturen binnen een week..:D bij de apple store schijnen ze daar dus niet moeilijk over te doen.

Wanneer hij nieuw is dan, maar ik denk niet da het hier gaat om een nieuwe computer…

Bijdrager
    passenger

Voorzichtig met je vinger wrijven over dooie pixels mag nog wel eens helpen…. Met nadruk op VOORZICHTIG….

Bijdrager
    Alfetta

Hey als hij helemaal nieuw is dan lijkt het me sterk dat er uberhaupt dooie pixels in mogen zitten. Als je op het scherm zou wrijven doe dan wel heel voorzichtig hoewel dit al gezegd was!

Bijdrager
    passenger

Zoals in dit en andere draadjes al vermeld is, een aantal mag volgens leveringsvoorwaarden. Gelukkkig zijn de meeste leveranciers daar niet al te moeilijk in, maar dooie pixels mogen.

Moderator
    unSOUND

Yep,

en dat is dus ook DE reden geweest voor mij om een CRT monitor te kopen.
    Ik ga wel kijken naar een TFT zodra de regels / garantie voorwaarden wat beter zijn.

Bijdrager
    passenger

Ik ga wel kijken naar een TFT zodra de regels / garantie voorwaarden wat beter zijn

Hmmmm… Op zich logische gedachtengang, ware het dat je het pixelverhaal altijd zult houden. Het is technisch niet mogelijk even wat pixels te fixen/vervangen. Dus zullen er altijd wat produktiefouten in kunnen zitten. Wil je ze gegearandeerd zonder, koop je een pro-scherm. Daar wordt wel die garantie op gegeven, met navenante prijs.

Zoals eerder vermeldt, ga naar een goede dealer, maak een goede afspraak, of kijk bij aanschaf eerst naar dooie pixels. Kleine moeite, ook voor de dealer.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

of koop je PoBo of TFT scherm online. Dan mag je je aankoop binnen 7 dagen, zonder opgave van reden, terugsturen.
    De leverancier moet je dan het aankoopbedrag terugbetalen.

Bijdrager
    Macosx

Ok ik heb een nieuwe powerbook met slechts 1 dooie pixcel. En dat valt niet echt op h eb er geen last van.

Dank voor de reakties :finderoud:

Bijdrager
    Jlle

mn iBook had een klustertje van dooie pixels….
    Indien je je laptop/xBook bij een winkel hebt aangeschaft die lid is van de geschillencommissie computers kan je ‘m zo omruilen….

heb ik ook gedaan………

Winkels zijn verplicht om TFT-schermen met dode pixels om te ruilen voor een perfect exemplaar, zo schrijft Tweakers.net. In het bericht wordt gerefereerd aan een artikel in de februari-editie van het blad De Consumentengids waarin wordt gewezen op een uitspraak van de geschillencommissie computers. Deze commissie is van oordeel dat de computerindustrie duidelijk heeft aangetoond LCD’s te kunnen maken zonder geheel of gedeeltelijke defecte beeldpunten. In de praktijk betekent dat dus dat klanten recht hebben op een pixel-perfect scherm. Alle winkels die zijn aangesloten bij de Stichting Computerconsument (momenteel Dixons, Dixtone, Dynabyte, Funprice en V&D Electric City) moeten daarom zonder tegenstribbelen een monitor met een dode pixel omruilen voor een foutloos exemplaar. Ook klanten die niet hebben gekocht bij een winkel die is aangesloten bij de SCC kunnen aanspraak maken op een perfect scherm, maar zullen bij een niet-meewerkende leverancier naar de rechter moeten stappen. Het is geheel onjuist dat klachten alleen maar bij de fabrikant kunnen worden ingediend. Als klant heb je een overeenkomst met de leverancier en kun je hem daaraan houden.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.