7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    jonahke

Donkere balk op scherm – Macbook Pro Touchbar

Sinds enige tijd merk ik dat ik constant een donkere balk op het scherm van mijn Macbook Pro met touchbar heb. Dit is vooral goed zichtbaar op grijze vlakken.

Wat is dit, hoe komt dit en wat kan ik hier aan doen?

Bijdrager
    Moriarty

Dat lijkt op een defecte display – maak een screenshot en bekijk deze op een andere computer en kijk of de balk daar ook aanwezig is.

Als je hem daar ook ziet dan is er een probleem met je GPU, anders zit het in je display – gevalletje reparatie bij Apple dus…

Bijdrager
    jonahke

<p class=”cite”>Moriarty op 21 april 2018 om 21:43</p>
    Dat lijkt op een defecte display – maak een screenshot en bekijk deze op een andere computer en kijk of de balk daar ook aanwezig is.

Als je hem daar ook ziet dan is er een probleem met je GPU, anders zit het in je display – gevalletje reparatie bij Apple dus…

Op screenshots is de balk niet te zien. Het scherm is 3 maanden geleden vervangen na een val, zou dit onder garantie vallen?

Bijdrager
    Moriarty

Apple geeft 90 dagen garantie op service parts. ik zou ze gewoon even bellen.

Bijdrager
    Robin Kaljouw

Ik heb dit probleem ook. Is het niet simpel een defect kabeltje, of moet heel het paneel vervangen worden?

Bijdrager
    jonahke

Nu heb ik gemerkt dat wanneer ik op bv Safari inzoom dat de balk in de body van de browser smaller wordt, maar bovenaan in de knoppenbalk gelijk blijft. Dus dan zou het misschien toch niet aan het scherm liggen?

Het scherm is gerepareerd bij Switch, dus ik weet niet of dat de zaken verandert.

Bijdrager
    Moriarty

Ik neem aan dat Switch de machines laat repareren bij een authorised servide provider.

Apple geeft ook via hun service partners 90 dagen garantie op reparaties, even bellen dus:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.