7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Nipje

Donkerdere vlekken scherm macbook pro 2011

Ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben?

Wanneer ik van de zijkant naar mijn display kijk op een witte achtergrond zijn er 2 iets donkerdere vlekken te zien ofzo. Lijkt iets mis te zijn met de led verlichting? Geen idee wat het is.

Iemand dit ook ooit gehad of misschien tips met wat ik er mee moet doen? Of is het gewoon een probleem dat bij elke macbook voorkomt?

Bijdrager
    mbrant

Nou ik heb hetzelfde op mijn iMac 27′ scherm.
    Overigens; Er zijn diverse draadjes hierover.
    http://www.onemorething.nl/community/topic/wie-heeft-er-een-imac27-met-dit-specifieke-schermprobleem
    http://www.onemorething.nl/community/topic/vlekken-op-glasplaat-of-op-scherm-imac-27
    Witte vlek op iMac-scherm | One More Thing

Ik heb er niog niets aan gedaan, maar mijn iMac is van mei vorig jaar dus non in de garantie, dacht ik zo.

Bijdrager
    Nipje

Ja die heb ik inderdaad doorgelezen, maar ik zoek eigenlijk macbook pro gebruikers.

Bijdrager
    mbrant

Sorry.
    Maar ik denk dat het afhangt welk soort (retina?) scherm je hebt. Mijn man heeft een MacBook pro van ca 3 jr. geleden) en daar is alles OK.

Succes ermee.

Bijdrager
    iep

In de laptops van Apple wordt een TN panel als scherm gebruikt. De grote nadelen daarvan zijn de slechte kijkhoek en de slechte kleurweergave. Wanneer de kijkhoek te groot is zul je vlekken zien. Wat je ziet is dus hartstikke normaal. Als dat bij een iMac of de ACD’s ook gebeurd is er wel iets mis. Deze hebben namelijk een PVA panel die wel een hele grote kijkhoek heeft en dit probleem dan ook niet zou moeten hebben. En dat is dan ook meteen de reden waarom een iMac en een MacBook (Pro/Air) niet te vergelijken zijn wat betreft het scherm.

Bijdrager
    Nipje

Ik zie het ook lichtelijk als ik van voor naar het scherm kijk. Dat zou toch ZEKER niet zo moeten zijn? Als het scherm blauw of iets is zie ik gewoon ook een beetje die vlekken..

Bijdrager
    iep

Je scherm kun je ook kantelen, als je dat te ver doet kun je er ook last van krijgen. Het is wel zo dat sommige laptops daar minder last van hebben dan anderen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.