6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    shakey

Dongle vreet stroom van batterij MacBookAir

De batterij van mijn MacBookAir 11 inch heeft een duur veel korter dan de beloofde 9 uur.

Kan het zijn dat dit komt door de dongle die er op is aangesloten en die ik gebruik om te internetten? Vreten dongels zoveel stroom? Of misschien vooral mijn dongle van XS4All?

Bijdrager
    TheBigZ

Of het aan deze specifieke dongle ligt kun je bepalen door een dagje zonder dongle op je MBA te werken.

De geadverteerde uren uit de reclame haal je doorgaans sowieso niet.
    Je schermhelderheid omlaag draaien wil nog wel eens helpen, evenals alles uitzetten wat je niet gebruikt (bluetooth, wifi, etc.)

Bijdrager
    Buzz

Er zit een radio in de dongle, dus ja, die kan wel wat stroom gebruiken. Maar als je Mavericks gebruikt zou je ook eens moeten kijken onder het batterij-menuutje in de menubar, of in Activity Monitor onder Energy, of er geen programma’s zijn die bijzonder veel stroom gebruiken.

Bijdrager
    qazwsxedc

Ja, ligt waarschijnlijk daar aan. Heb ook een tijdje zo’n ding gehad en die werd ongelofelijk heet. Trok de batterij erg snel leeg.

Bijdrager
    shakey

Zowel de Activity Monitor als het batterij-menuutje van Mavericks in de menubar geven aan dat er geen programma’s zijn die bijzonder veel stroom gebruiken.
    Maar ja, zo’n dongle gebruikt weliswaar een programma (in mijn geval: Mobile Partner), maar het ding zelf is geen programma. Hoeveel stroom het uit de batterij trekt, zie je dus niet in de Activity Monitor.

Bijdrager
    Buzz

Klopt, maar dan heb je dus in ieder geval uitgesloten dat er een bepaalde applicatie is die stroom vreet.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.