3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    ibook2fast

Domeinnaam vrijgekomen? Hoe de eerste zijn?

Hallo, ik ben laatst op een website geweest waarvan de domeinnaam wellicht binnenkort wordt opgeheven/vrijgegeven. Nu ben ik zeer ge├»nteresseerd in deze domeinnaam. Is er een ‘slimme’ manier om deze domeinnaam in bezit te krijgen? Ik bedoel dus niet een niet-nette of illegale manier, maar bijvoorbeeld door middel van een wachtrij o.i.d. Ik kan namelijk elke dag met whois kijken of deze domeinnaam vrijgegeven is, maar misschien weet iemand of dit ook d.m.v. een provider te regelen is. Alvast bedankt voor reacties! (P.S. De domeinnaamhouder een mailtje sturen is geen optie; heb ik al gedaan, maar prijs is belachelijk hoog. Ik gok er nu op dat de domeinnaam wordt opgeheven… het moet wel leuk blijven:) )

Inactief
    Anoniem

Als de prijs nu “belachelijk hoog” is zou ik er niet op rekenen dat ze hem opheffen.:?

Bijdrager
    Granny Smith

inderdaad…

en een domeinnaam wordt normaal gezien voor een periode gereserveerd zodat niemand anders die kan kopen…

hoe weet je eigenlijk of die domeinnaam wordt vrijgegeven? de eigenaar kan de laatste dag van de huidige geldigheid zijn periode uitbreiden en dan heb je zitte wachten voor niks.

De enige legale manier om een domeinnaam te kopen is wachten tot die vrij komt of vrij is, (en als die vrij komt is er nog de buffer periode, ) en er dan snel bij te zijn

kun je niet beter uitkijke naar een alternatief? bv .net ipv .com ofzo

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.