15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    digi-nl

Domeinnaam .nl / .com > andere partij wil hem "jatten"

Wij hebben als bedrijf een .com domeinnaam voor een bepaald groep product.
    Nu wil de houder van het zelfde domeinnaam alleen dan de .nl variant hem van ons “jatten”.

De tegenpartij zit ook al te dreigen met een rechtzaak om het domeinnaam in handen te krijgen.

Nu is mijn vraag “kan dit zomaar?”?

Bijdrager
    Pieterr

Dreigen kan altijd.:wink:

Alleen of die tegenpartij erg sterk staat is de vraag.
    Heeft jullie bedrijf een rechtsbijstandsverzekering?

Bijdrager
    digi-nl

Ja dat hebben we

Bijdrager
    Thoomas

Heb je de .nl domeinnaam ooit geregistreerd? Of als deze verlopen is, en vrij is gekomen, mag iedereen die hem wil, de domeinnaam registreren. Of heb je je product als merknaam geregistreerd?

Bijdrager
    Xcode

Je verhaal is nog een beetje vaag, maar volgens mij heeft het andere bedrijf (?) geen poot om op te staan. Niet bang zijn, gewoon contact opnemen met je rechtsbijstandsverzekering en ze het verhaal voorleggen.

Probeer trouwens niet de indruk te wekken dat jullie de domeinnaam misschien wel willen verkopen.

Bijdrager
    Thoomas

Is dat zo? Dus als iemand een product lanceert, en daarvoor een .com domeinnaam registreert, en ik registreer dan bijvoorbeeld een .nl domeinnaam, mag ik deze domeinnaam dus niet houden, en ben ik verplicht om hem aan het andere bedrijf te geven? Zolang het product niet in het merknamen register staat, lijkt mij dat niet logisch.

Bijdrager
    Xcode

Volgens mij begrijp je mijn bericht niet of ik heb het er zelf niet zo netjes neergezet… ik bedoel dat de tegenpartij geen poot heeft om op te staan.

Inactief
    Anoniem
    digi-nl op 19 augustus 2010

Wij hebben als bedrijf…

Jullie bedrijf verkoopt geen Nederlandse taal leerboeken volgens mij….;-)

Bijdrager
    KarelWillem

Je moet ook een beetje op passen dat je als bedrijf niet al je problemen op een forum gaat dumpen.
    Dat komt niet heel erg professioneel over.
    Dergelijke zaken horen eigenlijk binnen de muren van jullie bedrijf afgehandeld te worden.

Bijdrager
    d.denkers

Als het om een ‘generieke’ naam gaat zoals ‘tandpasta’, of ‘tafelpoten’ oid, dan maakt de tegenpartij weinig kans. Gaat het echter om een produkt waar een merknaam ‘aan hangt’ wordt het een heel ander verhaal indien de tegenpartij het ook bij het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom heeft laten deponeren.

Bijdrager
    Thoomas
    Xcode op 19 augustus 2010

Volgens mij begrijp je mijn bericht niet of ik heb het er zelf niet zo netjes neergezet… ik bedoel dat de tegenpartij geen poot heeft om op te staan.

Ik las het inderdaad verkeerd, excuses. Je hebt inderdaad gelijk, de tegenpartij heeft voor zo ver ik weet geen poot om op te staan.

Geblokkeerd
    Anoniem

We kunnen helemaal niet zeggen wie er wel/niet sterk staat, puur omdat we niet weten om wat voor naam het gaat en welke claims welke partijen op de naam hebben. Als beide partijen een product hebben met die naam hebben zij beide een claim op die naam. Heeft een van de twee een product met die naam en de ander duidelijk niet, dan kan het een leuke discussie worden.

@ Karel-Willem:
    Helemaal eensch!

@ D. Denkers:
    Zo zie ik, als we weer eens naar Friesland rijden, steeds mijn favoriete Nederlandse domeinnaam voorbij komen: zilveruitjes.nl:D Zoooo jammer dat ik die nooit zelf heb geclaimed, een geniale naam:)

Bijdrager
    akkie

augurkenpotje.nl is nog wel vrij….

Geblokkeerd
    Anoniem
    digi-nl op 19 augustus 2010

<p>Wij hebben als bedrijf een .com domeinnaam voor een bepaald groep product.<br />
    Nu wil de houder van het zelfde domeinnaam alleen dan de .nl variant hem van ons “jatten”.</p>
    <p>De tegenpartij zit ook al te dreigen met een rechtzaak om het domeinnaam in handen te krijgen.</p>
    <p>Nu is mijn vraag “kan dit zomaar?”?
    </p>

vaag omschreven,maargoed.

Het gaat om 2 dingen, wie het eerst was, en wie het product heeft geregistreerd.

Maar je verhaal klopt nergens. want de digi-nl.nl is vrij, en digi.nl is al jaren geleden geregistreerd.(1996) en jij bent er pas sinds 2009.
    En als het om partij digi.nl gaat, zou ik heel vriendelijk het netjes proberen af te handelen. Want winnen ga je dat niet.

Bijdrager
    jf

Ik denk dat ie allang opgegeven heeft (ook deze al weer 5 jaar oud)…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.