16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Pixelpusher

Domeinnaam niet op mijn naam

Beste mensen,

Ik heb voor mijn klanten en omgeving toch een resellerhosting geregeld maar dit bij een ander hostingbedrijf dan waar emieljanson.nl staat.
    Voor emieljanson.nl had ik een gratis host van iemand gekregen dus had ik een tijd geleden alleen een domeinnaam gekocht. Nu is staat die domeinnaam niet om mijn naam maar op de naam van de eigenaar van het andere bedrijf.
    Als iets wil bestellen dan is het bedrijf goed bereikbaar en staat de boel gelijk online maar als er wat is dan krijg je ze niet meer te pakken. Ik wil emieljanson.nl namelijk verhuizen naar mijn resellerhosting maar dat kan niet als hij niet op mijn naam staat.
    Ik weet ook niet zeker of ik een factuur hiervan heb, ik heb een aantal keren met Paypal betaald. Misschien staat het hier nog opgeslagen maar ik vraag me eigenlijk af of ik ├╝berhaupt wel wat kan doen. Ik wil mijn domeinnaam terug en die man zet hem maar niet over dus ik heb er een hard hoofd in dat hij het gaat regelen.

Heeft iemand tips?

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Pixelpusher

Ja klopt, maar kreeg niet heel veel reacties dus ik dacht aan de OMT’ers.

Bijdrager
    Martijn Snels

Contact opnemen met SIDN, je hebt een registratie formulier ingevuld en deze is niet nagekomen. Dit houd in dat dit bedrijf zich niet aan de richtlijnen houd van de SIDN. De provider waar je de domeinnaam heen verhuist kan je hierin assisteren.

Bijdrager
    onem

Gewoon even een mailtje naar de desbetreffende hoster sturen dat hij dit even overzet op uw naam. Dit kan geen enkel probleem zijn. Er zijn veel hosters die dit doen, zelfs het net en xs4all hebben hier een handje van. Maar als je dan even aangeeft dat ze het moeten aanpassen doen ze dat ook meteen.

Mocht dat niet lukken en geeft de hoster geen antwoord, dan kun je altijd even het openemen met Sidn.nl daar krijg je dan een formlier om het aan te laten passen

Bijdrager
    Martijn Snels

Een simpel formuliertje invullen is het niet hoor als de hoster weigert. Zorg dat je even het formulier opzoekt waarmee je destijds de domeinnaam hebt vastgelegd. Dit kan je nodig hebben bij de SIDN! Ik verwacht dat het niet eenvoudig zal gaan.

Bijdrager
    onem

Nou wij zijn gewoon sidn lid en het is uper simpel geen enkel probleem. Als de rekening gewoon betaald is ook al is het via Paypal dan is dit bewijs zat en is het zo gebeurt

Geblokkeerd
    Anoniem

Heb je de verhuizing al geprobeerd in te dienen bij een andere provider?

Ik heb dit ook weleens gehad. NL domeinen ZIJN handmatig te verhuizen. dwz zonder dat de houder reageert.

Transip heeft dit wel eens voor mij gedaan. Weliswaar met telefonische toestemming van de eigenaar van het domein. Maar Transip waarschuwt je dan wel voor het feit dat alle juridische kosten en schade vergoeding voor jou zijn….

Maar aangezien je eigenlijk gelijk hebt lijkt het me stug dat de “houder” je zal aanklagen oid als je dat doet???

Bijdrager
    Pixelpusher

Het probleem is dus dat ik het formulier van SIDN niet heb ingevuld waardoor het domeinnaam dus niet op mijn naam staat. Dit hadden we gedaan om zo lekker snel het domeinnaam rond te hebben.

Bijdrager
    Dedstok

Even offtopic:

Hoezo staat je op je site, het eerste bericht totaal rechts,
    Daarna wat in het midden,
    En daarna totaal links?

En even later nog zelfs weer rechts:P

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”Emiel

Het probleem is dus dat ik het formulier van SIDN niet heb ingevuld waardoor het domeinnaam dus niet op mijn naam staat. Dit hadden we gedaan om zo lekker snel het domeinnaam rond te hebben.

Dat snap ik, maar je kan hardhandig, handmatig een domein wegverhuizen. Enige risico is dat de huidige houder jou dan beticht van domein kaping. En als ze een klacht indienen krijgen ze hem ook weer terug….

Maar ik zou:
    1. Huidige houder op de hoogte stellen dat je het domein gaat verhuizen
    2. Direct een verhuizing indienen en aanvragen dat je hem handmatig verhuist wil hebben
    3. Domein DNS verwijzen naar je hosting

Bijdrager
    Pixelpusher

Ik begrijip het niet helemaal. Het domeinnaam staat officieel niet op mijn naam. Hoe kan ik het dan verhuizen. De eigenaar moet toch een ondertekend formulier op sturen?

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”Emiel

Ik begrijip het niet helemaal. Het domeinnaam staat officieel niet op mijn naam. Hoe kan ik het dan verhuizen. De eigenaar moet toch een ondertekend formulier op sturen?

Nee.:)

Daarom is het handmatig/hardhandig verhuizen.

Ze kunnen er alleen een probleem van maken achteraf.

Bijdrager
    B-mac-fan

Ik heb hetzelfde probleem gehad bij iemand.

De domeinnaam stond op naam van Planet Internet (nu KPN).
    KeurigOnline (de nieuwe hoster) heeft dit toen voor ons geregeld en afgehandeld met Planet Internet.

Het ging volgens KeurigOnline om een formuliertje dat door Planet ondertekend moest worden, dat ik me nog kan herinneren.

Bijdrager
    Pixelpusher

Het is allemaal geregeld, ik had opgehangen dat ik een resellerpakket wilde maar moest mijn domeinnaam wel eerst op mijn naam staan. Nu kan die man het uitzoeken.

Bijdrager
    Oost
    ”B-mac-fan”

Ik heb hetzelfde probleem gehad bij iemand.

De domeinnaam stond op naam van Planet Internet (nu KPN).
    KeurigOnline (de nieuwe hoster) heeft dit toen voor ons geregeld en afgehandeld met Planet Internet.

Het ging volgens KeurigOnline om een formuliertje dat door Planet ondertekend moest worden, dat ik me nog kan herinneren.

Ik en 8 van mijn klanten zitten ook bij KeurigOnline.. Echt een goede service hebben ze daar!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.