18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Domeinen en Subdomeinen

Hoi iedereen,

Ik ben bezig met een site te maken en natuurlijk wil ik een domeinnaam. Niet zo’n .tk achtigs iets maar gewoon een echt .nl domein. Eigenlijk wil ik ook een onbeperkt aantal subdomeinen aan kunnen maken. Wat heb ik hier nog meer voor nodig buiten een domeinnaam(www.yourhosting.nl leek me wel wat) en een server?

Bedankt :innocent:

Bijdrager
    Brainiac

Als je met een server webruimte bedoelt, dan heb je niks anders nodig.:)

Edit: ‘k vind die site van jou eerlijk gezegd maar aan de dure kant. Kijk anders eens op kryap.com

Bijdrager
    iJoost

Een vast IP-adres als je de server zelf ergens neerzet. En iemand die niet alleen voor jou die domeinnaam in het DNS kan zetten maar die je ook een manier biedt om daaronder dan de gewenste subdomeinen aan te kunnen (laten) maken.

En als je de server van een host gebruikt in plaats van je eigen server dan natuurlijk ook de mogelijkheid om voor al die subdomeinen een virtual host of virtual directory op de webserver te kunnen (laten) aanmaken.

En als je wilt weten welke host goedkoop zijn, zoek* dan even. Er zijn meerdere draadjes waarin iedereen zijn/haar eigen keuze aanbeveelt.;-)

* En de zoek-functie schijnt het weer te doen.

Inactief
    Anoniem

Thuis heb ik een eigen server draaien. Nou overweeg ik om bij yourhosting een domeinnaam aan te vragen. Meer heb ik dus niet nodig?

Ik heb dus nodig:
    Static IP – Heb ik want ik heb al een eigen server draaien op een subdomeinen van een kennis
    Domeinnaam – YourHosting
    Server – Zoals al gezegt heb ik

Ik ga nog even informeren bij YourHosting over de subdomeinen.

Thx iedereen

Kan ik dit ook voor mijn eigen (toekomstige) email-server gebruiken zoals [email protected]?

Edit: Brainiac jouw site is duurder in domeinen. Bij YourHosting heb ik domeinen voor 5 euro per jaar op een 5 jarig contract

Bijdrager
    iPod Jimmy

Ik heb mijn domein gekocht bij webreus, daarbij gewoon dns gekocht en ik draai server thuis. Werkt prima. Je moet dan zeggen dat je je domein wilt parkeren enz.

Inactief
    Anoniem

Dus ik moet dit pakket erbij nemen: Klik
    Dat parkeer gebeuren?

Bijdrager
    iPod Jimmy

Dat is twee keer zo duur als Webreus.nl min dns kosten.

Bijdrager
    iJoost
    ”MacApp”

Dat parkeer gebeuren?

Volgens mij zei je dat je subdomeinen wilde. Dat lijkt me iet anders. In de regel betaal je daar niet extra voor maar de voorziening moet er wel zijn.

(En nee, ik ga geen suggestie doen want wat ik voorstel vindt toch iedereen hier te duur. Blijkbaar vind ik iets anders belangrijk.;-)

Bijdrager
    iPod Jimmy
    ”iJoost”
    ”MacApp”

Dat parkeer gebeuren?

Volgens mij zei je dat je subdomeinen wilde. Dat lijkt me iet anders. In de regel betaal je daar niet extra voor maar de voorziening moet er wel zijn.

(En nee, ik ga geen suggestie doen want wat ik voorstel vindt toch iedereen hier te duur. Blijkbaar vind ik iets anders belangrijk.;-)

GEwoon een domein kopen, doorschakelen naar je eigen server en daar in je conf zetten dat subdomein.domein.nl informatie uit /dinges/dinges/dinges moet halen.

Bijdrager
    dimelot

Kijk eens hier

Bijdrager
    Jem555

Zit ook bij http://www.webreus.nl
    Goed, niet duur en oneindig aantal subdomeinen.
    En goede klantenservice.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Let wel op dat het gaat op Nieuw prijzen bijna overal, het 2de jaar moest ik bij Yourhosting.nl 15 euro betalen voor mijn domein…

Bijdrager
    rvanheukelum

http://www.mijndomein.nl is de betrouwbaarste, betaalbare, en meest eenvoudige server. Ik heb al mijn domeinen daar draaien tegen lachwekkende prijzen, het aanmaken van een subdomein kan ik in 10 seconden vanaf nu … (ftp-connectie maken > map aanmake ‘subdomein.domeinnaam.nl’> klaar)

Inactief
    Anoniem

Het idee van de server en al is al in het water gevallen. Mijn vader vond het niet goed dat dat ding de hele dag en nacht stond te draaien:(

Bijdrager
    TabHii

idd http://www.mijndomein.nl is echt heel goed… voor dit soort dingen als je echt professioneel gaat worden kun je altijd wat anders gaan zoeken…

Bijdrager
    Doodle

ben ook erg tevreden over mijndomein.nl …

Als je toch eigen server wilt is pcextreme wel relaxed. Goedkoop en je kunt per subdomein naar ander ip laten verwijzen…

Bijdrager
    Timberling

check http://www.strato.nl… 1 euro voor een jaar! kun je daarna nog altijd van server veranderen

Inactief
    Anoniem

Ja, dat is per maand. Dan ben ik nog duurder uit als 10 euro per jaar.:D
    Het gaat mij alleen om het domein, niet om webruimte die ik zelf al heb.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.