8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    WouterReyntjens

domeincontroler

hallo iedereen,

ik ben op zoek naar een soort domeincontroler voor een kleine organisatie
    dus er moeten max 20 personen een account hebben, ze werken met een windowsbak (3 windowsbakken), en ze moeten vanop elke pc in het netwerk aanloggen met hun eigen gebruikersnaam en paswoord!
    hun documenten moeten dan ook worden overgezet naar de pc die gebruikt wordt!
    weet iemand wat ik nodig heb?

bedankt
    wouter

Bijdrager
    wilko

Ik denk niet dat iemand hier iets van dit bericht snapt. Ik niet in ieder geval.

Inactief
    Anoniem

En als iemand er wat van snapt, moet je misschien wel op een Windows forum zijn…

Bijdrager
    WouterReyntjens

dus
    het zit zo
    we hebben 4 pcs (windows)
    we hebben ong 20 gebruikers/personeelsleden
    we hebben ook een probleem :D:
    de personeelsleden zouden graag kunnen inloggen vanop elke pc vanop het netwerk!
    => dit gaat niet omdat niet elk account/documenten (gebruikersaccount) op elke pc staan

snapje het?

grtz

Bijdrager
    fistkikker

Klinkt alsof je een windows-probleem hebt. Hoe je het met macosx server en macs doet zou ik je uit kunnen leggen. Maar die heb je niet. Probeer tweakers eens (of RTFM).

Bijdrager
    trabant

De vraag hoort inderdaad eerder thuis op een forum als http://www.mcse.nl, al wordt daar wel verondersteld dat dit tot de basiskennis hoort.
    Wat je nodig hebt is een exemplaar van Windows Server (NT, 2000 of 2003) die je (als het niet de eerste server in het netwerk is) promoveert tot PDC (Primary Domain Controller). Zorg ook dat roaming profiles voor de users aanstaat.
    E.e.a. staat keurig opgetekend in o.a. de Self-Paced Training Kits van M$, in NL vertaald door Academic Sevices.
    De boeken voor NT en 2000 vind je inmiddels wel bij De Slegte, die komen er ook al niet meer vanaf.

En als je pech hebt, draaien al die client-PC’s op XP-Home-Edition. En een van de kenmerken van die Home Ed. is dat je er niet mee op een domein kunt inloggen. Daar heb je win 98, 2k of XP Professional voor nodig. Dat kost wat, net als Windows Server. Ik raad je overigens aan voor een licentie per seat te gaan, anders betaal je vijf keer zoveel.

Het is zeer wel mogelijk dat je dit allemaal ook onder Linux voor elkaar kunt krijgen, maar dan kost het personeel weer meer.

Bijdrager
    ger29

Daar gaan we weer:

als je een windows server wilt installeren kun je er voor kiezen om windows2003 op een pc te kopen/installeren. Maar: het kan ook gratis. Met samba (http://www.samba.org) kun je op je Mac OS X Apple een windows controller emuleren. Kost niks, is ook makkelijker te implementeren/onderhouden.

Waarom ergens voor betalen als het ook gratis kan..

Moderator
    Strifer

gaat het hier nou om een netwerk van 4 windows pc’s waar 20 mensen op moeten werken met verschillende profielen? zoiets in ieder geval. op werk forum zit ik eigenlijk? ow ja.. macosx.nl.

ik denk dat je je vraag beter ergens anders kunt deponeren, dan kan deze draad dicht.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.