5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    jnijkamp

Domdomdom, 9.0.4 wil niet meer booten met 10.2

Tsja, noem het stom, want dat is het ook. Ik heb vrolijk op een Cube macosx 10.2 geinstalleerd. Er stond 9.0.4 op. Ik vond het al zo raar dat de Classic apps niet meer wilde starten. Compleet vergeten dat dat 9.2 had moeten zijn. Dus ik denk: ik boot even in 9.0.4 (opstartschijf wijzigen) en dan upgrade ik 9.0.4 gewoon even. Ja, jammer joh. Na de startup tone van Apple krijg ik nog wel de smily maar dan is het afgelopen. Je ziet vlak ervoor nog de muis heel even, maar die plopt ook weg.

Ik de herstel cdrom van 9.0.4 erin gedaan, kan wel booten met C. Schijf gecontroleerd en daar klopt idd een en ander niet. Zal Jaguar waarschijnlijk zo gezet hebben. Kan het niet repareren en krijg nu natuurlijk ook de herstel cdrom er niet meer uit. Opstarten met [shift] of [X] ingedrukt helpt ook niet:( Er staat behoorlijk waardevolle info op de hd, dus ik kan niet klakkeloos opnieuw gaan installeren.

Mijn vraag: hoe krijg ik de cdrom eruit? En belangrijker: hoe kan ik de Cube weer in 10.2 laten booten?

Iemand een idee?

Bijdrager
    ateazz

hallo,

Je kan je cd rom eruit halen door tijdens het opstarten je muis ingedrukt te houden.
    En als je opstart en meteen de optie (alt) ingedrukt houd tot je een schermpje krijgt met “mogelijke” opstart systeem mappen, kies dan voor 10.2.. By the way niet ongeduldig worden, het kan ff duren voor dat je macje alles gechecked heeft. Hij zoekt namelijk op alle poorten naar een geldige systeemmap.

succes

Ateazz

Bijdrager
    Steves lovechild

Het oproepen van de z.g.n. “startup-manager” via alt heeft alleen zin als je OS9 en OSX op aparte partities hebt gezet. Anders krijg je het laatst gebruikte OS.

Bijdrager
    jnijkamp

Klopt! Ik heb van alles geprobeerd maar kreeg 10 niet meer aan de praat. Ik heb uiteindelijk maar weer opnieuw de installatie gedraaid met behoud van usergegevens. Dat ging gelukkig goed. Dus one happy Cube user erbij! Ik ga nu maar eens de gegevens backuppen en de hele installatie over doen. Want dit maakt nu natuurlijk een gammel geheel, 10.2.4 met 9.0.4 die niet draait:(

Thnx for the help guys!

Bijdrager
    boelie

Toch kan ik het niet laten:
    je kunt mac os 9 updates via classic installeren.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.