14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Christiaan

Doet Uber het al beter?

Ik kwam dit bericht tegen over Uber. Is dit al verbeterd? Iemand ervaringen mee?

Bijdrager
    polansky

Uber is gewoon een rukbedrijf.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@polanksy,

Uber is gewoon een rukbedrijf.

Volledig mee eens, zakken vullen en mensen uitbuiten, daar gaat het daar alleen maar om…

Bijdrager
    rkuipersgrunn

Top product. Gebruik het meerdere keren per week. Geen gezeik met meters die zogenaamd stuk zijn, geen cash nodig, en achteraf keurig een mail met de factuur.

Spreek regelmatig met chauffeurs als ik onderweg ben naar Schiphol, en zijn meestal heel tevreden. Tuurlijk is de afdracht niet fijn, maar 9/10 zeggen dat ze beter af zijn dan bij TCA.

Bijdrager
    hatolex

Volgens mij staat UBER gelijk aan sociale uitbuiting. Maar als gebruiker van UBER heb je daar uiteraard geen moeite mee.

Bijdrager
    rkuipersgrunn

<p class=”cite”>hatolex op 20 oktober 2018 om 11:04</p>
    Volgens mij staat UBER gelijk aan sociale uitbuiting. Maar als gebruiker van UBER heb je daar uiteraard geen moeite mee.

Wat een onzin. Wie buiten ze uit? Noem eens 1 chauffeur die onder dwang voor Uber rijdt? Het is geen verplichting hoor. Men gaat zelf een contract aan, en zijn eigen baas. Zijn niet in dienst van Uber, dat vergeet men weleens.

Bijdrager
    Shmoo

Zo simpel en zwart/wit is dat natuurlijk niet.

Bijdrager
    rkuipersgrunn

<p class=”cite”>Shmoo op 20 oktober 2018 om 14:24</p>
    Zo simpel en zwart/wit is dat natuurlijk niet.

Eens, netzomin om te stellen dat Uber slecht zou zijn. Blijf er wel bij, dat niemand wordt verplicht om voor Uber te gaan rijden. Doe je dat wel, dan ook niet achteraf gaan klagen.

Bijdrager
    hatolex

Google even op “arbeidsvoorwaarden UBER” , vallen de schellen van je ogen.

Bijdrager
    Shmoo

Eens, netzomin om te stellen dat Uber slecht zou zijn. Blijf er wel bij, dat niemand wordt verplicht om voor Uber te gaan rijden. Doe je dat wel, dan ook niet achteraf gaan klagen.

Wat is jouw definitie van slecht als ik vragen mag?

Even uit mijn hoofd wat ik de laatste jaren allemaal gelezen heb over dit jonge bedrijf dat zogenaamd de nieuwe manier van Taxiën is.

– Een bedrijf waar geen donkere mensen mochten werken (kantoor)
    – Een bedrijf waar vrouwen op kantoor minder veilig waren dan hun mannelijke collega’s (seksisme)
    – Medewerkers  op kantoor die tijdens werktijden coke/drugs snoven
    – Een CEO die ze met dwang hebben moeten wegjagen
    – Vrouwen die verkracht werden tijdens ritjes met Uber

En we kunnen nog wel even doorgaan. Ja ze hebben nu een nieuwe CEO en tijdens zijn aantreden werd er meteen gezet dat hij het negatieve imago achter zich wilde laten en dat het bedrijf TE WIT WAS.  Dat zal iemand toch niet voor niets zeggen? Dan zal er toch wel iets aan de hand zijn of geweest.

Nee, sorry maar met dat soort bedrijven wil ik niet gezien worden. Nieuwe CEO of niet.

Bijdrager
    Ziegler

Volgens mij ging het over de chauffeurs. Niet over de sfeer op kantoor.

Bijdrager
    rkuipersgrunn

<p class=”cite”>Shmoo op 20 oktober 2018 om 15:14</p>

Wat is jouw definitie van slecht als ik vragen mag?

Even uit mijn hoofd wat ik de laatste jaren allemaal gelezen heb over dit jonge bedrijf dat zogenaamd de nieuwe manier van Taxiën is.

– Een bedrijf waar geen donkere mensen mochten werken (kantoor)
    – Een bedrijf waar vrouwen op kantoor minder veilig waren dan hun mannelijke collega’s (seksisme)
    – Medewerkers  op kantoor die tijdens werktijden coke/drugs snoven
    – Een CEO die ze met dwang hebben moeten wegjagen
    – Vrouwen die verkracht werden tijdens ritjes met Uber

En we kunnen nog wel even doorgaan. Ja ze hebben nu een nieuwe CEO en tijdens zijn aantreden werd er meteen gezet dat hij het negatieve imago achter zich wilde laten en dat het bedrijf TE WIT WAS.  Dat zal iemand toch niet voor niets zeggen? Dan zal er toch wel iets aan de hand zijn of geweest.

Nee, sorry maar met dat soort bedrijven wil ik niet gezien worden. Nieuwe CEO of niet.

En dat heb je allemaal uit de Telegraaf toevallig?

Ik werk in hetzelfde pand als Uber hq Europe:

– behoorlijke aandeel ‘gekleurde mensen’

– drugs? Dat meen je niet, dat gebeurt echt nooit en nergens anders!

– Seksisme? Sure, komt overal voor, helaas. Volgens mij maakt Uber er geen reclame voor.

– Vrouwen verkracht in de taxi? Vreselijk, maar omdat dan Uber aan te rekenen? Dat gaat best ver.

Tuurlijk zijn er misstanden. Maar die zijn er altijd en overal. Maar als relatief nieuwe organisatie die boven het maaiveld uitsteekt, gaat gelijk je kop eraf in NL als er ook maar iets gebeurt.

Joh, geloof niet alles wat in de krant staat. Ik heb een aantal oud-collega’s die er werken, en hebben het er prima naar hun zin.

Bijdrager
    Shmoo

Jij bent echt een slecht persoon, vanuit je DNA! 🤐

Bijdrager
    hatolex

De vraag was van de TS,  “doet UBER het al beter?” . Kort antwoord is, nee. En daarvoor hoef je echt niet alleen de telegraaf te lezen.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.