10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    wverveer

Doet time capcsule het zo goed?

Ik heb sinds kort een time capsule..

Eerst had hij de naam DATA, en nu heb ik het veranderd in CAPSULE
    De harde schijf van mijn macmini heet MACDRIVE

Nu wil ik eigenlijk dat MACDRIVE gebackupt wordt, alleen kan ik in time machine alleen CAPSULE selecteren..maar misschien bedoeld hij ermee waar de backup moet komen…
    dus als ik deze CAPSULE selecteer…maakt hij vervolgens een file aan op CAPSULE met de naam “DATA (2).sparsebundle”

Is dat goed, of kan ik misschien ook zien , wat precies in deze file staat?

Bijdrager
    Vinhelper

Rechtsemuisklik>”Toon pakketinhoud”. Zo open je een sparsebundle.

Als je heel veel meer erover wilt weten, stuur een PM naar Pieterr, die weet daar alles van.:wink:

Bijdrager
    Oppie

Vinhelper: ???
    Dat is 1) niet de bedoeling van een forum om het via PM achter gesloten deur te doen en 2) het is nogal brutaal om iemand anders zijn PM-bus daarvoor te laten gebruiken!

Geloof dat niet alleen de weer-widgets/apps in de war zijn daar bij jou…

Een sparsebundle open je overigens gewoon als alles op de Mac: erop dubbelklikken.

En TS: het je probleem drie keer gelezen, maar ik snap niet wat je bedoeld…

Bijdrager
    Vinhelper

Sorry, maar komt niet over zoals ik het bedoelde kennelijk.:cry:

Pieterr is een goede maat van mij, en hij vindt het leuk en interessant om daarover te vertellen of om topics te zoeken waarin het wordt uitgelegd. Hij weet er heel veel van, vooral Time Machine.

Die PM is alleen om even de aandacht te vestigen op dit topic, en vervolgens heb je dikke kans dat hij er dan hier een stukje over schrijft, of links naar topics met relevante informatie geeft.

@Pieterr: mocht ik me vergissen, excuses, maar ik geloof toch dat ik je al vaker heb gesproken hier op OMT.:wink:

Bijdrager
    wverveer

Alvast bedankt, ik was een beetje bang om erop te kliikken,
    omdat hij dan wellicht de oude backup gelijk zou terug zetten ofzo…

Ik zal nu doen, waar vinhelper meekomt.

Mijn vraag was voornamelijk hoe ik kan zien, wat hij nu werkelijk backupt…omdat ik eigenlijk nergens kan instellen, wat hij precies moet backuppen, alleen waar hij het neer moet zetten.. sorry van het 3 x lezen.

Bijdrager
    Oppie

Als je de sparsebundle opent, komt ie als een ‘apparaat’ in de Finder te staan, en kun je gewoon zien wat er in zit.
    Hij maakt een backup van je hele HD (alles dus), behalve van de bestanden die jij uitsluit in de TM voorkeuren (in Systeemvoorkeuren).
    (NB: ook ‘onzin’ zaken voor een backup als cashes worden automatisch uitgesloten door TM; hoef je niks aan te doen.)

Bijdrager
    wverveer

Ja maar Oppie, hij maakt een backup van mijn hele HD…wat ik denk, is dat hij een backup maakt van zichzelf..van de tc dus…omdat ik nergens de hd van mijn macmini kan selecteren en dan dat ik naam van de backup- die aangemaakt wordt- de oude naam van tc terug zie…(zie mijn post)

Bijdrager
    Ian L

Als je naar je System Preferences gaat. klik je op Time Machine zie je een knop met opties. Daar opklikken en dan kun je zien waar er geen backup van hoeft gemaakt worden. Daar zou standaard alle externe hd en usb stick moeten staan.

Daarbij zou het wel erg stom van Apple zijn als Time Machine niet standaard de hd backup waar OSX opstaat. Aangezien dat het doel van Time Machine is.

Bijdrager
    Oppie

Hoe kan ie nou een backup maken van zichzelf? Net zoals een slang zichzelf helemaal zou kunnen opeten…

Ik begrijp niet helemaal wat jij hebt gedaan (en wat je bedoeld), en jij blijkbaar ook niet.
    Als ik jou was zou ik gewoon even opnieuw beginnen met de TM backup.

wverveer op 08 september 2010

…omdat ik nergens de hd van mijn macmini kan selecteren…

Het instellen van de DOELschijf doe je in Systeemvoorkeuren>Time Machine>Selecteer schijf…
    Heb je dat daar goed ingesteld?

Bijdrager
    wverveer

wellicht niet, bedankt allemaal, ik ga het vanavond allemaal eens doorlopen..

Ik ben waarschijnlijk wat in de war, omdat die backup de naam draagt DATA-2, en mijn tc, had in eerste instantie ook de naam DATA…vandaar dat ik dacht dat hij een back-up van zichzelf had gemaakt.

Overigens staat die naam (DATA-2) nog steeds in de Netbios-naam (bij WINS onder netwerk)
    kan ik dat ook veranderen?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.