15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Neon

Doen of juist niet

Hallo mac mensen,

Ik zit al een tijdje met een probleem.. naja probleem, eerder van dat ik niet weet wat ik moet doen.
    Voor mijn school heb ik een laptop nodig alleen twijfel ik tussen windows en mac. Veel mensen gebruiken een mac en zeggen dat ze niks anders willen. Een andere deel gebruikt weer gewoon windows en zeggen dat dat vooral beter is.

voor mijn school werk ik veel met photoshop, premiere, after effects en dreamweaver.
    Ook heb ik gehoord dat het een probleem is op een mac als je daar “word” documenten op wil bekijken die je per mail krijgt (Bijvoorbeeld)
    Ook hoor dat msn niet werkt bij een mac.

Misschien kunnen jullie me helpen of hebben jullie tips :D

Ik hoor graag van jullie

Inactief
    Anoniem

Alles wat jij hebt werkt op een Mac. Ook MSN, Word documenten zijn gewoon te open met Office for Mac. Ik weet niet of Pages .doc kan openen.

Bijdrager
    J.C.

Er is een speciale Mac versie van Office:

Microsoft Office: Mac

Op die site zie je dat er ook MSN voor Mac bestaat, maar daar loopt hier al een discussie over:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=34802

Lees verder het switchers forum even door, en vooral de stickies, daar staat de meeste info wel in, en probeer anders er even naar te zoeken:)

Bijdrager
    Obi

En als student krijg je ook korting, en aantrekkelijke aanbiedingen zoals een gereduceerde prijs voor Office.

En kan het niet anders, dan kun je windows nog altijd laten werken via bootcamp.
    Met bootcamp maak je je mac dual bootable tussen mac os en windows.

Bijdrager
    Ri.Co

ik open word bestanden (die ik dan via mail krijg zoals jij) altijd open met pages gaat perfect

Bijdrager
    Brent146

En in Leopard gaat het nog makkelijker met Quick Look. :wink:

En wat denk je dat ze je op een Mac-forum gaan aanraden… :wink: Ik zou er in ieder geval ééntje kopen…

Bijdrager
    SL

Ik zou er ook eentje kopen (ben ook pas overgestapt) en heb nog geen moment spijt gehad!
    Binnenkort (tegen januari) komt er ook weer Office for Mac:2008 uit die aanleunt tegen de 2007 versie van Windows en geoptimaliseerd is voor Intel Macs.
    De MSN voor mac heeft wat minder tralala maar hij werkt. Je kan ook Adium, Amsn nemen indien die van Microsoft je niet bevalt.
    Ik zou zeggen, veel plezier met je aankoop 8)

Bijdrager
    Durk

waarom zou je MS office aanschaffen als er open-office is.
    Want je koopt geen Apple om daarna MS software te gaan draaien

http://nl.openoffice.org/

Bijdrager
    Ztev

Neon,

Msn werkt prima op een mac..
    En de overige Adobe producten werken nog beter op een mac dan op een pc..
    Ook Office documenten vanaf een pc kan ik prima openen op mn mac hier.

Compabiliteit issues is zo 1990.. :P
    (zegt de persoon die net een half jaar een apple heeft)
    Maar serieus.. Echt totaal geen problemen hier mee..

Inactief
    Anoniem
    ”Ztev”

Neon,

Msn werkt prima op een mac..

Sorry, maar dat is onzin. MSN in de meest strikte zin van het woord (text-chat) mag dan werken, maar audio en video werkt voor geen meter. Oké… dat is de schuld van Microsoft (AOL, Yahoo! en Skype werken wel volledig op de Mac), maar ik zeg het toch nog maar even: MSN werkt niet!

Bijdrager
    Pivni Pes
    ”Ztev”

Neon,
    En de overige Adobe producten werken nog beter op een mac dan op een pc..

Sorry, maar ik weet niet waar je die info vandaan haalt, maar het klopt in ieder geval van geen kant.
    Ik draai liever met een mac omdat het OS fijn werkt, maar adobe producten draaien ook perfect op XP
    En dan er bij, CS2 draait nog op Rosetta, dat werkt niet zo lekker, wij hebben ook CS2 draaien op een PC, die draait vele malen beter.
    Volgende week krijgen we CS3 voor OSX binnen, zo als ik heb begrepen draait dat zonder Rosetta.

Even terug naar de TS:

Wij draaien nu al een dik half jaar met Open Office op de OSX en op XP, ik ben er aardig tevreden over.
    Maar….., niet alles is vlekkeloos te openen.
    Van de week wil ik Neo Office gaan testen, kijken hoe dat werkt.

Bijdrager
    Xenophon

Vergeet er dan vooral niet bij te zeggen dat je geen Adobe Premiere hebt voor de Mac. Lijkt me wel cruciale informatie. Je hebt wel Final Cut (Pro), maar hoe dat samenwerkt met Adobe After Effects zou je eens moeten opzoeken.

Bijdrager
    VincentBaas

over het algemeen is het geen probleem, alleen wat betreft de software van adobe zou ik het niet weten.

Zelf ook geswitched als leerling in de 6e klas. Office-documenten open ik gewoon met iWork ’08, scheelt je ook nog eens 100 euro dan wanneer je Office for Mac koopt. MSN gebruik ik zelf Adium voor, kun je bovendien nog eens meerdere protocollen (accounts) tegelijk openen.

Bijdrager
    Pivni Pes

Mijn jongste zoon gebruik aMSN op zijn Ubuntu PC, dit werkt perfect, geluid, webcam, zonder problemen.
    Ik weet dit niet, maar is er geen aMSN voor OSX?

Bijdrager
    J.C.

Ja, alleen het is Java gebaseerd, en dat is natuurlijk weer wat slomer.

http://www.amsn-project.net/download.php

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.