3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    shiift

Doelvolume verwijderd

Hoi mensen,

Ik ben zo stom geweest om bij de herinstallatie van Tiger ( zonder back up ) te kiezen voor de optie om het doelvolume te wissen. Ik heb te snel gehandelt en dus niet goed gelezen met alle gevolgen van dien. Nu is mijn vraag: Wat kan ik doen om mijn Imac G5 te maken?

Ik vind het wel jammer dat ik mijn bestanden kwijt ben maar dat wist ik ook al toen ik ging herinstalleren…ik hoop hier een oplossing te kunnen vinden zodat ik mijn computer weer gewoon kan gebruiken.

Ik heb het volgende geprobeerd met de dvd:

schijfhulpprogramma’s>schijf-ehbo >herstel volume ga dan krijg ik het volgende bericht:

Schijfhulpprogramma is gestopt met het herstellen van ‘disk0s3’, omdat zich de volgende fout heeft voorgedaan: De onderliggende taak rapporteerde een fout bij het verlaten.

Hetzelfde bericht krijg ik overigens bij controleer volume.

En als ik ‘disk0s3’probeer te activeren krijg ik dit: De schijf ‘disk0s3’kan niet worden geactiveerd.
    Probeer de schijf te herstellen met schijf-ehbo en probeer de schijf nogmaals te activeren.

Nogmaals ik weet dat ik stom bezig ben geweest ik probeer nu zo snel mogelijk mijn computer aan de praat te krijgen iemand een idee hoe?

Bijdrager
    Esquare

Waar komt die herinstalleer-manie toch vandaan? :?

Met datzelfde Schijfhulpprogramma (opgestart vanaf dvd) kun je de schijf opnieuw formatteren (tab ‘Wissen’). Als dat om de een of andere reden echt niet meer lukt, is er iets niet jofel met de harde schijf.

Lees van tevoren deze informatie trouwens eens door: http://macmiep.nl/14xproblemen.html

Bijdrager
    shiift

Hey bedankt voor je reactie ik ga het proberen!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.