30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 60)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Dode pixel

Ja hoor, het is weer zo ver. De iMac net terug van reparatie zitten er dode pixels in het nieuwe scherm. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd maar hij gaat niet weg.
    Weet iemand hier is tegen te doen en wat is de dode pixel policy van Apple?

Bijdrager
    Lazy B

Je moet bij Apple gaan zeuren, niet bij ons. Hier kunnen wij niks aan doen.
    Je hebt 90 dagen garantie op een reparatie.

Bijdrager
    mvdenberg

Zoek eens op dit forum. Er is genoeg geschreven over dode pixels. Er schijnt zelfs een programma te zien te luie pixels weer tot leven brengt. Zoek maar eens op dode pixel tester.

Bijdrager
    Turbanus

Terug met die handel! Je wachtte al lang genoeg en blijkbaar is de eindcontrole niet goed uitgevoerd.

Inactief
    Anoniem
    ”Turbanus”

Terug met die handel! Je wachtte al lang genoeg en blijkbaar is de eindcontrole niet goed uitgevoerd.

Ja, dan mag ik weer 3 weken zonder Mac zitten:? Ik heb net even de winkel gemaild. Dat ik het onacceptabel vind en dat ik de Mac niet weer 3 weken kwijt wil zijn, tenzij ze vervanging of natuurlijk een nieuwe geven. Ik ben benieuwd.

”Lazy

Je moet bij Apple gaan zeuren, niet bij ons. Hier kunnen wij niks aan doen.
    Je hebt 90 dagen garantie op een reparatie.

Jezus, het is een vraag. Relax en blijf een beetje rustig:x

Bijdrager
    iJoost

Er is niets tegen te doen. En er is geen formele dode pixel policy van Apple.

Inactief
    Anoniem
    ”iJoost”

En er is geen formele dode pixel policy van Apple.

Toch wel… alleen is die op last van de advocaten van Apple van alle sites gehaald.:roll:

Bijdrager
    iJoost

Dat kan zijn. Maar als ie niet openbaar is dan kan ie inmiddels al wel weer veranderd zijn. (Dat zou ook niet zo raar zijn met de voortschrijdende techniek.) En dan weten we dus niet wat de policy is. Kortom daar heb je niets aan… was mijn intentie. Dank voor de nuance.

En topic starter zal toch gewoon naar de dealer moeten.

Inactief
    Anoniem
    ”iJoost”

Maar als ie niet openbaar is dan kan ie inmiddels al wel weer veranderd zijn.

Klopt… verwijderde artikel stamt uit 2003.

Elke keer: Image removed at the request of Apple Legal.

Inactief
    Anoniem

Waarom mag niemand die policy weten? Wat is er dan geheim aan? Weer zoiets raars van die grote bedrijven:?

Bijdrager
    midas

in utrecht zitten apple winkels die wel een garantie geven op (geen) dode pixels, wel geen wat is het nu?…

Bijdrager
    bjorngra

Vanavond is er bij het consumentenprogramma KASSA het dodepixel verhaal ter sprake gekomen. Echter geen duidelijk antwoord of je recht heb op een nieuw scherm. Een advocate zei dat als je het via internet gekocht hebt je het recht hebt om binnen 7 dagen het product terug te sturen, zonder opgave van de reden.

De bedrijven kunnen wel een policy hebben maar een dode pixel is gewoon een gebrek van het product. Dit is hetzelfde als een nieuwe auto kopen met een flinke kras erop. Dit pikt ook niemand.

Zelf heb ik onlangs een Full HD tv gekocht waar 3 dode pixels in zaten. Hier kreeg ik een nieuwe voor, alleen had die ook een dode pixel. Nu zit je niet een halve meter van een 42″ scherm, dus je ziet het niet als je op de bank zit. Heb de tweede maar gehouden want voor het zelfde geldt had het 3e scherm er ook een, die meer op zou vallen.

Buiten dit heb ik me voorgenomen dat als mijn nieuwe iMac een dode pixel heeft dat ik deze zeker niet accepteer. Dit blijft storen. Zit nu op een PowerBook G4 die geen dode pixel heeft. Toen ik deze kocht had ik ook een dode pixel in het scherm en heb gewoon een nieuwe gekregen. En dat is dus zeker een 5 jaar geleden! Laat je niet afschepen! Je betaald er genoeg voor en v erwacht kwaliteit, zeker van Apple.

Waarom is je Mac in reparatie geweest?

Inactief
    Anoniem

Maar ik zie er eigenlijk tegenop om weer de halve binnenstad van Den Bosch door te lopen met die gigantische doos om daarna weer 3 weken de iMac kwijt te zijn. Maar goed ik wil van die pixel af dus het zal wel moeten.:x

Bijdrager
    trabant

Post eens een screenshot…

Inactief
    Anoniem

Nee, daar ziet hij niet op maar oke:

Hij zit tussen de koplamp en de richel op de motorkap van de Volvo. In andere venster is hij ook te zien dus het ligt niet aan de Volvo.

Bijdrager
    bjorngra
    ”MacApp”

Maar ik zie er eigenlijk tegenop om weer de halve binnenstad van Den Bosch door te lopen met die gigantische doos om daarna weer 3 weken de iMac kwijt te zijn. Maar goed ik wil van die pixel af dus het zal wel moeten.:x

Ik zou bellen en zeggen dat je dit niet pikt, en hem komt brengen en dat je hem pas komt halen als het probleem verholpen is. Ik snap zowieso niet dat mensen die een nieuwe product kopen accepteren dat iets direct in reparatie gaat.

Ik heb vaak pech met nieuwe producten, maar heb echt nog nooit iets laten repareren. Ik koop een nieuw product en niet iets dat gerepareerd is. Dan kan ik net zo goed tweedehands kopen. Je moet tegenwoordig echt van je af praten en je niet laten inpalmen door die praatjes van de verkopers.

Succes ermee!

Inactief
    Anoniem
    ”bjorngra”
    ”MacApp”

Ik zou bellen en zeggen dat je dit niet pikt, en hem komt brengen en dat je hem pas komt halen als het probleem verholpen is. Ik snap zowieso niet dat mensen die een nieuwe product kopen accepteren dat iets direct in reparatie gaat.

Ik heb vaak pech met nieuwe producten, maar heb echt nog nooit iets laten repareren. Ik koop een nieuw product en niet iets dat gerepareerd is. Dan kan ik net zo goed tweedehands kopen. Je moet tegenwoordig echt van je af praten en je niet laten inpalmen door die praatjes van de verkopers.

Succes ermee!

Jij bent 29 ik 14.:? Oke, mijn ouders kunnen het regelen. Maar, ik kan toch slechts zeggen van: “Ik wil een nieuw product of mijn geld terug”:roll:

Bijdrager
    bjorngra

Neem iemand mee die ouder is. Ik snap het wel. Maar dit kan gewoon niet. Geloof me, je moet echt van je af praten. En niet weer 3 weken reparatie.

Je koopt een computer om mee te werken en niet om 6 weken kwijt te zijn. Als het echt niet lukt vraag om een leencomputer. Maar accepteer hem pas als hij geen gebreken meer heeft.

Kijk als je nu een computer koopt die na 4 maanden stuk is dan is het een ander verhaal, maar een product dat nieuw is moet je zo kunnen gebruiken. Weet je wat het is. Het is die zaken teveel werk om met Apple contact op te nemen en een hem te ruilen voor een nieuwe. Een reparatie is voor hun gewoon een kwestie van opsturen.

Inactief
    Anoniem
    ”bjorngra”

Neem iemand mee die ouder is. Ik snap het wel. Maar dit kan gewoon niet. Geloof me, je moet echt van je af praten. En niet weer 3 weken reparatie.

Oke, zal maandagmiddag weer eens even bellen, dat ik mijn geld terug wil. Technisch gezien moeten hun mij een nieuw product leveren. Dit kunnen ze niet omdat de witte iMac’s grotendeels weg zijn en ik de nieuwe niet wil. Dus moeten ze het geld terug geven.:D

Bijdrager
    trabant

Jouw geld is evenveel waard, hoor.

”MacApp”

Hij zit tussen de koplamp en de richel op de motorkap van de Volvo. In andere venster is hij ook te zien dus het ligt niet aan de Volvo.

Dat is een carrosserienaad.

Inactief
    Anoniem

Wat die “richel” of die dode pixel?

Bijdrager
    bjorngra
    ”MacApp”
    ”bjorngra”

Oke, zal maandagmiddag weer eens even bellen, dat ik mijn geld terug wil. Technisch gezien moeten hun mij een nieuw product leveren. Dit kunnen ze niet omdat de witte iMac’s grotendeels weg zijn en ik de nieuwe niet wil. Dus moeten ze het geld terug geven.:D

Geld terug zal lastig zijn, maar dat is geloof ik normaal wettelijk pas mogelijk als iets na 3 reparaties nog niet goed is. Je zult hem dus denk ik toch nog een keer in reparatie moeten doen.

Ben benieuwd wat de afloop van dit verhaal is. Post je nog eens, als je meer weet?
    Maar denk eraan als je weer zoiets hebt dat je een nieuw product eist en geen reparatie!

Houdoe!

Inactief
    Anoniem

Ja hoor, bedankt voor het meedenken/meeleven:wink: Ik zal morgen wel eens de uitslag van de telefoon posten.

Houdoe wanne!!!

Bijdrager
    Bube

Toen ik laatst in de apple store in Arnhem was zat de verkoper mij te vertellen dat
    ze een dode pixel garantie hadden..

Dat als je een dode pixel had kon je terug komen en werd verholpen (volgens mij zei hij zelfs
    dat je een nieuwe macbook kreeg)

Inactief
    Anoniem

Ik hoef geen nieuwe iMac. Dan krijg ik zo’n lelijke geborsteld stalen ros.:roll: Voor de winkel is het toch even duur om geld terug te geven:?

Bijdrager
    Lazy B

Voor de winkel is het toch even duur om geld terug te geven

Nee hoor, uiteindelijk duurder omdat zij het “product” niet meer als nieuw kunnen verkopen of hij nou gemaakt is of niet.

Bijdrager
    MacbookTo

Ik heb geen dode pixel, want toen ik de Macbook kreeg was hij perfect. Idd was hij perfect. Sinds kort zit er een klein glanzend vlekje op, zo groot als de kop van een kleine knopspeld. Het lijkt net of er een vetvlekje opzit. Ik krijg het echter niet weg. Nu had mijn zoon het er over dat het wel eens voorkomt dat er lucht tussen diverse lagen komt te zitten. Weten jullie hier iets van af en is hier nog garantie op? Het stoort me trouwens niet, want als de Mac aanstaat valt het niet op.

Inactief
    Anoniem
    ”MacbookTo”

Ik heb geen dode pixel, want toen ik de Macbook kreeg was hij perfect. Idd was hij perfect. Sinds kort zit er een klein glanzend vlekje op, zo groot als de kop van een kleine knopspeld. Het lijkt net of er een vetvlekje opzit. Ik krijg het echter niet weg. Nu had mijn zoon het er over dat het wel eens voorkomt dat er lucht tussen diverse lagen komt te zitten. Weten jullie hier iets van af en is hier nog garantie op? Het stoort me trouwens niet, want als de Mac aanstaat valt het niet op.

Als er nog garantie opzit. Snel naar de winkel rennen!

Bijdrager
    MacbookTo

Ja er zit nog garantie op want in januari 2008 heb ik hem een jaar.
    Maar als ze aan een dode pixel niets doen, doen ze dan hier wel wat aan?

Inactief
    Anoniem
    ”MacbookTo”

Ja er zit nog garantie op want in januari 2008 heb ik hem een jaar.
    Maar als ze aan een dode pixel niets doen, doen ze dan hier wel wat aan?

Wie zegt dat ze aan een dode pixel niks doen?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 60)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.