6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Svartvatten

‘Dode’ muis en Trackpad verliest contact

Regelmatig verliest de muis en het trackpad het blue-tooths contact met mijn MBP (mid 2012). Volstrekt willekeurig. Na het aansluiten van een willekeurige muis kan je proberen het icoontje rechtsboven in beeld aan te klikken en het commando ‘verbind’ te geven maar dat voor beide werkt niet. Na een tijdje, dat kan 10 minuten of langer zijn, werkt de boel weer.

Is er ergens een instelling die dit beïnvloed?

Bijdrager
    pruus

Misschien de laatste week wat vaker? Sinds de laatste veiligheidsupdate? Ik merk dit ook…

Bijdrager
    Svartvatten

<p class=”cite”>pruus op 31 december 2019 om 21:22</p>
    Misschien de laatste week wat vaker? Sinds de laatste veiligheidsupdate? Ik merk dit ook…

Nee, dat is al in 2018 begonnen en ik redt me wel met een windowsmuis met snoer als reserve. Het is alleen zo onbenullig als je met je MBP aan een vergadertafel zit en vanaf jouw MBP e.e.a op het scherm geprojecteerd wordt.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Heb dit ook met een Apple muis aan een MB Pro late 2013, herstart is dan de direkte oplossing…

Bijdrager
    Svartvatten

Klopt, en met een ssd ipv hdd in je MBP gaat dat een stuk sneller. Maar ik zou zo graag de oorzaak weten en daar wat aan doen.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Op een iMac met hetzelfde macOS nooit problemen wat dit betreft…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.