6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    CMD-Z

Dode macbook air verkopen (na waterschade): kan de koper bij mijn data?

Hey allemaal!

Ik heb een tijdje geleden een glas water over mijn oude macbook air 2011 laten vallen. Hij start niet meer op (dood dus). Ik heb nog een andere macbook dus hij staat nu stof te vangen en misschien kan ik iemand anders blij maken met de onderdelen (verkopen dus).

Wellicht dat de koper er dan een nieuw moederbord in doet oid en er nog gebruik van kan maken zo.

Mijn vraag (tweeledig):

1) mocht een evt. koper dit doen, kunnen ze dan bij mijn data? in principe had ik een wachtwoord op mijn user account op de air.

2) Is er een manier om alles te wissen van de SSD?

Thanks in advance!

Moderator
    Night

Je zou het zelf kunnen proberen door de SSD eruit te halen en in een enclosure te stoppen. Heb je er zelf (als hij het nog doet) mooi een snelle externe disk bij:-)

Bijdrager
    CMD-Z

een enclosure? klinkt fancy, leg uit! waar kan ik die kopen? moet het een specifieke zijn voor de ssd uit een MB air 2011 13 inch?

en mn eerste vraag? mocht ik hem gewoon verkopen, kan iemand anders dan bij mijn data aangezien er wel een wachtwoord op zat?

Bijdrager
    GoeieDag

Als je FileVault had geactiveerd, wat standaard is vanaf El Capitan of zo, dan kan niemand er bij. Zo niet, dan kan iemand aan je data komen.

Moderator
    Night

Kortom: zonder Filevault kan iedereen bij je data door hetzelfde te doen als ik suggereerde: de SSD in een enclosure te stoppen en voilà.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.