17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    MacbookTo

Dode IPhone pas na 12 uur weer iets levend. Kan dit?

Gisteravond genavigeerd en de iPhone werd gelijk opgeladen. Toen ik op de plaats van bestemming was heb ik de navigatie aan laten staan. Na een uur merk ik dit omdat de iPhone 4 warm was. Wil het afsluiten maar zwart scherm. Niets deed het meer. Resetten e.d. Niets. De iPhone vanaf 23.00 uur gisteravond in zijn dock gezet. Vanmorgen nog helemaal zwart. Nu net om half 1, zit er weer leven in de brouwerij, en kan ik weer alles bedienen maar het batterijsymbool rechtsboven geeft aan dat hij nog nagenoeg leeg is.
    Vreemd dat een telefoon in 1 uur zo leeg kan raken dat hij helemaal vanuit een put weer omhoog moet krabbelen.
    Eens kijken hoe het over een paar uur met het batterijniveau is.
    Is dit normaal of betekent het dat ik toch batterijproblemen heb. iPhone 4 is 5 weken oud.

Bijdrager
    juliantomoriati

Toen je de navigatie gebruikte en de iPhone tegelijkertijd aan het opladen was, maakte de iPhone de bekende “blieb” als teken dat deze aan het opladen was? Anders zou het kunnen zijn dat de iphone per ongeluk niet aan het opladen was. Dan is je batterij echt leeg geweest en heeft die wellicht even tijd nodig gehad om weer zo ver op te laden dat die weer gebruikt kan worden.

Tijd en datum, komen die wel overeen met wat het hoort te zijn, nu je iPhone weer tot leven komt?

Bijdrager
    MacbookTo

He, nooit geweten dat dat bliepen bij het opladen hoorde. Ik heb hem geloof ik wel een paar keer horen bliepen. Eerlijk gezegd er deze keer niet op gelet of hij oplaadde.
    De tijd staat goed en……. hij is ondertussen weer helemaal opgeladen.
    Dus dan neem ik inderdaad maar aan dat hij niet opgeladen heeft. Bedankt.
    Maar …… is het normaal dat als je hem dan op de oplader zet, hij de eerste 12 uur niets doet? Je zou zeggen, zodra je op je dock staat, krijgt hij toch weer stroom?

Bijdrager
    juliantomoriati

In een normaal geval zou die kort weer nadat die op de oplader gezet is (en de blieb hoort + de indicatie op de batterij dat deze aan het opladen is; er staat dan een soort bliksemschichtje door de batterij) het weer moeten doen.

Maar in jou geval heeft de batterij heel wat energie verbruikt met de navigatie. Dan kan het zijn dat er zoveel energie verbruikt is dat deze een tijd nodig heeft om in ieder geval op te laden voor gebruik. Daarom ook de vraag of de tijd en datum nog juist was, omdat de batterij hier ook energie voor nodig heeft, wellicht een heel klein beetje, maar in jou verhaal op te merken was de batterij echt heel erg leeg, maar nog genoeg energie over had om de tijd en datum te kunnen onthouden.

Ik heb het wel bij mijn oude telefoons gehad dat als de batterij dusdanig leeg was, dat ik de telefoon een tijdje niet kon gebruiken. Laatst ook bij mijn Macbook Pro. had hem enige tijd niet gebruikt en op slaapstand staan terwijl de batterij nog zo’n 9 % aangaf toen ik hem had weg gelegd. Toen ik deze opnieuw aan de oplader zette deze even nodig om “bij te komen”.

Maar gelukkig doet je iPhone het weer.

Bijdrager
    MacbookTo

Hartelijk dank voor de duidelijke uitleg. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Voortaan ga ik bij die bliepjes even kijken of ik dat bliksemschichtje nog zie. Normaal zet ik de iPhone ook elke avond in zijn dock. Ik zal extra oppassen bij navigeren en ook de navigatie uitschakelen. Multitasken is ook niet alles. Jammer dat je met een druk op de knop niet alles uit kunt zetten.

Bijdrager
    Nick Nack

Let erop: Als een iPhone echt leeg is, maar ook echt leeg, dan bliept hij niet bij aansluiten. Dan blijft het scherm een minuutje of wat zwart om vervolgens na deze tijd op te starten en dan de bliep te geven. (soms wil hij tijdens de ‘zwarte’ periode als je hem aan wilt zetten heel zwak een batterij icoon laten zien)

Bijdrager
    MacbookTo

Ik kan me herinneren dat hij tijdens het navigeren in de auto een paar keer bliepte. Ik dacht toen: wat is dat nu weer. Waarschijnlijk heeft hij toen niet opgeladen. Op de terugweg in de auto deed hij niets. Thuis in de oplader heeft hij geen een geluid meer gegeven. Ik kon ook niets op het scherm zien. Heb diverse keren geprobeerd een harde reset te geven maar ook daar zag ik geen resultaat van. Vannacht om drie uur nog een keer wezen kijken. Niets. Vanmorgen om half acht: niets en om half een: ja hoor, ik kon de code weer intoetsen, maar het batterijsymbool was helemaal leeg en ik meende links in de hoek van dat symbool iets roods te zien. Dus eigenlijk begon hij vanmiddag om half een weer met opladen. Na een paar uur toen ik keek was de iPhone weer opgeladen.

Bijdrager
    iPeppel

Volgens mij -maar weet het niet zeker- duurt het opladen via kabel aan de computer ook veel langer dan laden aan het stopcontact.

Bijdrager
    MacbookTo

Hij is via het stopcontact opgeladen. Ik heb pas een universeel dock gekocht. Zeer handig. Als ik wil synchroniseren stop ik hem in de Mac en anders zit hij gewoon in de stekker in een contactdoos.

Bijdrager
    juliantomoriati

Even volledig off topic, maar hoe komen jullie aan die geweldige autootjes in je avatar?

Bijdrager
    Swisi
    juliantomoriati op 05 november 2010

Even volledig off topic, maar hoe komen jullie aan die geweldige autootjes in je avatar?

Ook even offtopic:

Van zijn zoon.

Bijdrager
    iDaan98

Heb ik ook wel eens met mijn BlackBerry, duurt even voordat ie het weer helemaal doet. Na een halfuurtje opladen doet hij het dan weer perfect:P

Bijdrager
    iPeppel
    juliantomoriati op 05 november 2010

Offtopic:
    Van mn broer. Rijden allebei rode eend. Macbookto kan beter een avatar hebbeb van een Citroen ID met open motorkap……

Bijdrager
    juliantomoriati

Offtopic:

Geweldige auto’s hè. Ik heb zelf de 2CV Charlston gehad in zwart met bordeaux rood. Helaas te hard tegen een boom geparkeerd toen mijn remleidingen het begaven in een bocht.

Bijdrager
    MacbookTo

Off topic. Swisi, nee, niet van ‘ zijn’ zoon, maar van ‘ haar’ zoon. MacBookTo is een vrouw;) Die zitten hier ook op het forum.
    Prachtig, een Charleston!

Vervelend: ik krijg van OMT geen e-mailnotificaties ondanks dat ik het aangekruist heb.

Bijdrager
    Swisi

Oh, dan even verkeerd gelezen ’s nachts (in een ouder topic)…

Nu verder met het topic.

Bijdrager
    Vinhelper

Hier een topic, vooral over Tomtom-app, het komt vaker voor dat deze met minder plezierige gevolgen aan is blijven staan.

–> http://www.onemorething.nl/community/topic/de-iphone-moet-afkoelen-voordat-u-deze-kunt-gebruiken

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.