8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    florenceplomp

dode bookmarks opsporen en verwijderen

Mijn bookmarks zijn nogal vervuild. Weet iemand hoe ik snel dode links in safari kan opsporen en verwijderen?

bedankt!

Bijdrager
    Mac-Eddy

Dit misschien?

https://www.fireebok.com/one-bookmark.html

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door  Mac-Eddy.

Bijdrager
    florenceplomp

<p class=”cite”>Mac-Eddy op 9 oktober 2019 om 11:16</p>
    Dit misschien?

https://www.fireebok.com/one-bookmark.html

Dank je wel. Dat is eigenlijk wat uitgebreider (en duurder:-) dan ik zoek. Ik heb het alleen voor Safari nodig eens in het jaar of zo

Bijdrager
    Shmoo

Vroeger was er een functie in Safari, CMD + B (of zoiets) , daarmee kon je in één commando Safari al je bookmarks laten openen. Zo te zien hebben ze die functie er ook uitgesloopt.

Bijdrager
    Shmoo

Gevonden, je kunt het wel per bookmark-folder doen. Dan moet je rechtermuis op de folder doen en dan open in tabs.

Dit opent all pagina’s in de bookmarkfolder.

Bijdrager
    florenceplomp

<p class=”cite”>Shmoo op 9 oktober 2019 om 12:06</p>
    Gevonden, je kunt het wel per bookmark-folder doen. Dan moet je rechtermuis op de folder doen en dan open in tabs.

Dit opent all pagina’s in de bookmarkfolder.

Goede tip dopsporen zo gaat best wel snel! Thanx!

Bijdrager
    koen

Maar dan moet jet het nog steeds handmatig controleren if mis ik iets? Zou wel mooi zijn als er een tooltje bestaat die ze een voor een nagaat en alle sites die een 404 fout geven uit de lijst haalt. Misschien is er een Safari extensie voor dat?

Bijdrager
    Shmoo

Ja klopt.

Waarom zou je dit automatisch willen doen, dan heb je amper controle over wat je weggooit.

Stel je voor je start zo’n tooltje en een website in je bookmarks is offline voor twee minuten. Dan ben je ‘m dus kwijt omdat deze niet geladen kon worden.

Vergeet ook niet dat het wel eens interessant is om te kijken of urls nog naar het juiste adressen wijzen. Soms heeft de eigenaar van een site ineens een nieuwe naam. Als jij de oude naam invult kom je wel op het nieuwe adres uit maar beter is natuurlijk dit nieuwe adres opslaan in je bookmarks. Of HTTP vs HTTPS. Dat zie je bij heel erg veel mensen gebeuren, ze linken naar HTTP-versies van de site terwijl de browser er HTTPS van maakt.

Handmatig (eens per jaar) onderhoud plegen is altijd beter.

En natuurlijk niet zomaar alles opslaan in bookmarks. Gebruik de Leeslijst -functie om tijdelijke urls in op te slaan.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.