6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    en-el

Dode airport extreme

Een paar weken geleden bleek ’s ochtends na het opstaan, dat mijn airport extreme was uitgevallen.

Er was geen draadloze verbinding meer.
    De lampjes (groen en oranje) van het apparaat doen niet meer.
    Ook na resetten van de airport geen lampjes meer en geen signaal.

Wat kan ik nog meer doen om het beestje tot leven te wekken of is elke reanimatie overbodig?

Bijdrager
    en-el

Ik moet eraan toevoegen dat er enkele weken geleden is gerommeld met de netspanning, tenminste de hoogte daarvan.

Bijdrager
    stel maar

Ik zou zeggen meet de spanning eens van de voedingsadapter. Of sluit er een USB-hub op aan die een eigen voeding heeft. Schijnbaar kan die dan voeding halen uit de USB-poort. Is mijn eens opgevallen toen ik alleen de voeding van de AE er uit haalde, dat die het gewoon bleef doen.

Bijdrager
    en-el

Oeps, extreme, moest zijn express

Het gaat dus om de express, zonder losse voeding dus

Bijdrager
    GrannySmith

Voeding stuk. Intern of extern.

Vorige week hier nieuwe keuken gekregen dus moest de netspanning er af. Daarna startte mijn linux NASje ook niet meer. Voeding stuk. Juist bij in- en uitschakelen van die geschakelde voedingen onstaan er vaak problemen. Meestal de electrolytische condensatoren die na verloop van tijd minder capaciteit krijgen. En die spelen een rol bij het opstarten van de voeding.

Ik weet niet of een Express open kan en of je de voeding kunt inspecteren en vervangen? Defectie elco’s zijn te herkennen omdat ze dan vaak bol staan. Die dingen kosten niets en zijn soms te vervangen (vereist wel disassemblage en soldeerkunst).

De zegeningen van de moderene electronica; het doet het tot het het niet meer doet.

Bijdrager
    menu
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.