16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Thelma

.docx widget

Ik heb een .docx converter widget gedownload ( http://docx-converter.com/ ).
    De widget heeft een “drop-zone” voor documenten, maar hoe krijg ik hier nou een .docx file op gesleept ???

Moderator
    unSOUND

Ik denk het bestand selecteren, wegslepen, dan Dashboard activeren en het document boven de widget loslaten.

Edit: staat ook op de site vermeld:

Simply drag the .docx file you want to convert into the drop area of the widget (click to drag, push F12, drop) and the widget will automatically convert the file

Bijdrager
    Thelma

Je bent een schat ;-).

Ik deed het bijna goed. Je moet eerst het document aanklikken, en dan F12. Ik deed eerst F12.

Bijdrager
    Thelma

Hmmm, soms krijg ik het idee dat als je een probleem oplost, er een ander probleem als bonus bij krijgt:

Your file has been converted:
    Sorry, your file was unable to be converted (or was empty).

Ik vraag me eigenlijk af wat een .docx bestand is (het komt van Microsoft, dus veel soeps kan het niet zijn).

Bijdrager
    Predator
    ”Thelma”

Ik vraag me eigenlijk af wat een .docx bestand is (het komt van Microsoft, dus veel soeps kan het niet zijn).

Het nieuwe bestandsformaat van windows.. De opvolger van .doc. Er bestaat nu ook .xlsx …

Moderator
    Mac Daddy

LOL. Je hebt een converter, maar weet niet waarvoor?

.doc is het oude bestandsformaat van Word. .docx is het nieuwe formaat voor Word sinds Office 2007 (Windows) en Office 2008 (Mac).:wink:

Bijdrager
    Thelma

Ik kreeg dit ook maar in mijn schoot geworpen. En ik hoopte dat deze widget het document zichtbaar kon maken in m’n browser. Vervelend dat het bestand 96 Mb is, een tikkie veel om steeds wat uit te proberen.

Moderator
    Rivanov

.docx is de nieuwe extensie die ook gebruik maakt van .xml

Bijdrager
    R-Flow

Probeer deze eens van Microsoft zelf:

http://download.microsoft.com/download/D/1/0/D10B7043-30B5-4432-AE0B-5E6813194814/OpenXMLConverter111.dmg

Maar hoezo wil je ‘m omzetten dan? TextEdit ondersteunt sinds Leopard gewoon DOCX-bestanden.

Bijdrager
    KingAchille

Een adres om ALLES om te zetten!

http://www.zamzar.com!

Succes!

Bijdrager
    prullenbak
    ”Paul!”
    ”Thelma”

Het nieuwe bestandsformaat van windows.. De opvolger van .doc. Er bestaat nu ook .xlsx …

Nee…niet van windows, maar van office (sinds 2004 voor de mac, als ik me niet vergis) Ook office 2008 op de mac maakt er gebruik van. En pages kan ze ook gewoon openen (al moet ie soms wat dingen omzetten en klopt het niet altijd 100%). Ik geloof zelfs dat quicklook standaard ook docx bestanden laat zien…maar ook dat durf ik niet zeker te zeggen.dat zou ook kunnen dat dat bij mij werkt omdat ik office 2004 en 2008 geinstalleerd heb gehad.

Bijdrager
    R-Flow
    ”KingAchille”

Een adres om ALLES om te zetten!

http://www.zamzar.com!

Succes!

Handig met een bestand van 96 MB!:P

Bijdrager
    ultem

Volgens mij kun je .docx files ook openen met OpenOffice en Pages

Inactief
    Anoniem
    ”Thelma”

(het komt van Microsoft, dus veel soeps kan het niet zijn).

:?

Bijdrager
    Thelma
    ”koen”
    ”Thelma”

(het komt van Microsoft, dus veel soeps kan het niet zijn).

:?

:evil:

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Docx en xlsx zijn bundels met XML bestanden gecomprimeerd in Zip. Doordat het XML is is het voor andere ontwikkelaars eenvoudiger tools te ontwikkelen die xlsx en docx bestanden kan bewerken. Office documenten volledig in je browser bewerken komt nu wel heel erg dichtbij. Google is hier al heel ver mee maar niet alle features die Microsoft Office bieden vind je terug in google docs. Ook heeft dit ermee te maken dat net zoals Google en iWork.com ook Microsoft wil dat in de toekomst office documenten vanuit web wordt behandeld. Tegen betaling kun je op iedere computer dan met een browser en internet verbinding je office documenten waar dan ook ter wereld bewerken. Hierdoor zijn de licenties dan ook niet meer computer gebonden maar persoon gebonden. Het nieuwe bestandsformaat is in ieder geval klaar voor web nu nog wachten tot de grote jongens (Google, Apple en Microsoft) het hele plaatje compleet hebben en dat de hele wereld gewend is aan de nieuwe bestandsformaten.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.