8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    bupaul

documenten van OSX naar Vista en omgekeerd

Misschien is er al een topic over maar die kan ik niet zo gauw vinden.
    Hoe kan je items (foto’s, documenten) van Vista naar OSX halen en
    wat is de snelste (eenvoudigste) manier om van OSX naar Vista te switchen en omgekeerd.
    Ik heb Vista via bootcamp ge├»nstalleerd en gebruik deze al een tijdje maar ben er niet toe gekomen om eerder documenten en foto’s van de een naar de ander te halen.

Bijdrager
    Rolf

Ik snap de vraag niet helemaal. Is het een technische vraag, in de trant van kabel, DVD, dat soort dingen ? Maw, hoe krijg ik fysiek documenten van de ene doos naar de andere doos ?

Of bedoel je of er misschien een vorm van conversie nodig zou zijn in de documenten ? Als je op je Mac met Office werkt valt er weinig te doen ben ik bang. Dan kun je document simpelweg heen en weer gebruiken…
    Werk je met iWorks, dan moet je je bestanden ‘opslaan als’. Dus pages als .doc, Keynote als .ppt, etc.

Maar wellicht….even uitleggen wat je precies zoekt ?

Bijdrager
    Pieterr
    ”bupaul”

wat is de snelste (eenvoudigste) manier om van OSX naar Vista te switchen

The SuperSite Switcher Guide: From Mac OS X to Windows :bigsmile:

Bijdrager
    nookie

Bedoel je dat als je in vista zit, je geen documenten enz kunt openen die in je thuismap staan in osx. Zitten er slotjes op?
    Ik heb zelf geen vista op de Apple, maar wellicht helpt het om de documenten in de map GEDEELD te zetten, zodat je er wel bij kunt.

Bijdrager
    J-P-H

Ik dacht dat het V-woord niet meer mag worden gebruikt ?!
    (zie get-a-mac commercial)

Bijdrager
    Nikita
    ”nookie”

Bedoel je dat als je in vista zit, je geen documenten enz kunt openen die in je thuismap staan in osx. Zitten er slotjes op?
    Ik heb zelf geen vista op de Apple, maar wellicht helpt het om de documenten in de map GEDEELD te zetten, zodat je er wel bij kunt.

Windows kan standaard sowieso geen OS X schijven lezen; daar heb je een programma zoals MacDrive voor nodig. In OSX is het niet zo’n punt om de NTFS schijven van Windows V… te lezen, maar er naar schrijven wordt weer een probleem… Overigens zijn daar ook wel weer programma’s voor, maar daar weet ik de naam even niet van :?

Bijdrager
    J-P-H

MacFuse

Bijdrager
    bupaul

Bedankt voor jullie reacties, het is mij nu duidelijk hoe het in elkaar steekt.
    Rolf, het was geen technische vraag maar inderdaad om documenten die in Vista gemaakt zijn te bewerken in OSX.
    Pieterr, bedankt voor je verwijzing.
    J-P-H, bedankt voor MacFuse.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.