4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Janschijff

documenten in de iCloud en toch een kopie op de ssd

Hallo,

Ik heb mijn documenten en fotobibliotheek naar de iCloud gebracht. Nu zie ik als ik met omnidisksweeper mijn ssd schijf scan dat er van alle documenten en foto’s een kopie staat in de map Users/”naam”/Library en Users/”naam”/Documents. Dit neemt respectievelijk 16,8 Gb en 15Gb in beslag. Op deze manier creĆ«er je geen ruimte op je ssd door bestanden in de icloud op te slaan. Hoe krijg ik deze kopijbestanden weg?

mvg

Sleutelbeheerder
    Night

Je hebt denk ik de bedoeling niet helemaal begrepen: De bestanden op iCloud zijn je backup bestanden. Niet je bestanden op een vervangende (cloud)lokatie.

Bijdrager
    GoeieDag

https://support.apple.com/HT206985:
    Als u meer ruimte nodig hebt op uw apparaat, kan iCloud Drive een oplossing zijn. Uw Mac bewaart al uw recente bestanden op uw computer, maar bewaart oudere bestanden alleen in iCloud, zodat u deze kunt downloaden als u ze weer nodig hebt. Als u meer ruimte wilt vrijmaken op uw Mac, kunnen wij u daarbij helpen.

Sleutelbeheerder
    Night

Dan moet je dus naar Cloud opslag. Ik denk dan dus dat de bovengenoemde mappen de originelen zijn/bevatten zonder de vangnet-bestanden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.