17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Tekenmuis1959

Documenten en gegevens verwijderen in Safari op mijn ipad

Onlangs met WeTransfer een aantal bestanden verstuurd, via Google.

Tot mijn schrik zag op bij instellingen-opslag dat er bij Safari 4 GB staat bij documenten en gegevens. Hoe kan ik die verwijderen?

Bijdrager
    Shmoo

Instellingen > Safari > Geavanceerd > Websitedata

Bijdrager
    Tekenmuis1959

Dank voor je snelle respons. Uitgevoerd en bekeken dat die data maar 2.2 mb groot is. Verwijderd…. maar bij blijft bij 3,6 GB.

Bijdrager
    tarun

Al een keer geherstart?

Bijdrager
    Tekenmuis1959

Jazeker, gisteravond officieel ‘uitgezet’ en opnieuw gestart. Na het logo van Apple toch weer die nare gb’s.

Bijdrager
    tarun

En via Instellingen > Safari > kies “Wis geschiedenis en websitedata”?

Bijdrager
    Tekenmuis1959

Ook dat, gedaan, dan is de websitedata op 0 en geschiedenis op 2 mb, gevolg, als ik dan weer naar Onemorething moet, ik opnieuw moet inloggen. De nare gegevens GB blijft bestaan.

ik ben al uren bezig, heel naar, vooral, als je weinig ruimte hebt.

dank voor het meedenken.

Bijdrager
    tarun

Heb je er nu last van? Werkt iets niet? Zo nee dan zou ik zeggen, laat zitten. Waarschijnlijk een tellertje dat nu goed wordt bijgewerkt. Pas tijd aan besteden als je problemen hebt.

Bijdrager
    Tekenmuis1959

Tarun, goed plan. We wachten het even af en kijken later wel.

Nogmaals dank voor je reactie.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@tarun,

Dat is wel erg makkelijk je er van af maken… hoe kan je weten dat een probleem als oorzaak heeft de documenten en gegevens van Safari?

@tekenmuis1959,

Er is een programma “GrandPerspective” dat een grafische voorstelling geeft van bestanden, de grootte daarvan en waar ze te staan.

ik zie net dat dit programma voor macOS is, misschien zijn er ook dergelijke programma’s voor iOS?

Bijdrager
    Tekenmuis1959

Hele interessante opmerking, we gaan eens aan het snuffelen.!

Bijdrager
    HarrietH

@tekenmuis1959 Heb je al een oplossing gevonden? Ik heb nl. hetzelfde probleem. Mijn Safari neemt meer dan 4Gb ruimte in beslag nadat ik met WeTransfer bestanden heb verzonden. En met mijn iPhone 5S met maar 16Gb opslagruimte, ben ik nu naarstig op zoek naar een oplossing..

Moderator
    Night

Je moet kennelijk gewoon geduld hebben…

Bijdrager
    Tekenmuis1959

Klopt inderdaad, je moet geduld hebben. Na een paar weken waren mijn GB’s verdwenen.

Dus gewoon wachten.

Moderator
    Night

Ik kon overigens maar 1 opslagmanager vinden voor iOS:

https://apps.apple.com/nl/app/diskspace-3/id320605076

Logisch, want dat zit eigenlijk standaard in iOS:

Instellingen → Algemeen → iPhone-opslag

Scroll naar beneden en je ziet alle data die per app zijn opgeslagen. Als je erop klikt, zie je de app grootte en de data, gekoppeld aan die app, die is opgeslagen.

Bijdrager
    GoeieDag

Kun je voor WeTransfer niet beter de app gebruiken?

Hadden jullie na het geven van de opdracht ‘webgegevens verwijderen’ in Instellingen, de iPhone/iPad een reset gegeven?

Bijdrager
    HarrietH

@tekenmuis1959 en @night bedankt voor jullie reactie. Ik wacht maar even geduldig af. De vakantie is voorbij, dus voorlopig heb ik even geen ruimte nodig om foto’s te kunnen maken ;-). En @goeiedag, volgende keer zal ik een app gebruiken..

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.