7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    RW

document in Pages opent niet in teksteditor

Hallo, ik heb een tekst gemaakt met Pages en opgeslagen.
    Ik heb dezelfde tekst ook opgeslagen als een worddocument in office voor Mac.
    Ik open nu als proef Teksteditor en ga in menubalk naar Archief en open en kan het worddocument probleemloos openen doch het document opgemaakt in pages niet er komt een melding “het document kan niet worden geopend. Het bestand heeft niet de juiste structuur”.
    Is dat niet raar dat een programma van Mac zelf in teksteditor problemen geeft??

Dank voor de hulp!!

Bijdrager
    Dbakker

Wat is je doel?

Alleen even de inhoud bekijken of ook wijzigen.
    Even kijken doe je gewoon met de spatiebalk.
    Voor’t bewerken gebruik je Pages.

Succes ermee
    Douwe-Jan

Bijdrager
    Yaris

Pages documenten kunnen enkel in Pages zelf geopend worden.

Bijdrager
    RW

Hartelijk dank voor de hulp!!

Bijdrager
    bedhead

Bestaan er geen convertor tools dan? Waarmee je het toch op een windowsbak open krijgt in Office?

Bijdrager
    Yaris

Archief > Exporteer naar Word.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”RW”

Ik open nu als proef Teksteditor en ga in menubalk naar Archief en open en kan het worddocument probleemloos openen doch het document opgemaakt in pages niet er komt een melding “het document kan niet worden geopend. Het bestand heeft niet de juiste structuur”

Ik krijg de indruk dat je niet goed begrijpt dat een programma alleen bestanden kan openen als het “weet” hoe die bestanden in elkaar zitten:) Teksteditor weet hoe een Word-document opgebouwd en kan dit daarom ook openen (hoewel er veel opmaak verloren zal gaan als het een ingewikkeld document is, met bijvoorbeeld tekstvakken, afbeeldingen enz.) maar Teksteditor weet niet hoe Pages-documenten in elkaar zitten, en kan ze dus ook niet openen.

En als je dan vraagt: “Waarom is dat?” dan vermoed ik dat dit een heel bewuste keuze van Apple is, zodat mensen Pages aan zullen moeten schaffen als ze de bestanden daarvan willen kunnen openen:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.