5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Gast
    Anoniem

Document formaat aanpassen in Quark 6.5

Mensen,
    Eigenlijk nooit echt over nagedacht, maar nu loop ik toch steeds tegenaan.
    Als ik documentformaten moet aanpassen in Quark zou ik officieel naar de menubalk moeten gaan, daar ‘Opmaakmodel’ moeten kiezen, en vervolgens ‘Opmaak eigenschappen’ kiezen.

Nou begin ik dit zwaar vervelend te vinden na een boel docs zo te moeten aanpassen, en vraag mij af of hier geen shortkey voor is.. of dat ik ‘m zelf aan kan maken?

Iemand die dit weet?

Alvast Thanx,
    MadSven

Bijdrager
    danielpunt

Ik denk dat je bij de voorkeuren moet kijken om de sneltoetsen aan te passen. Met InDesign kan het iig wel, ik ga even kijken of het ook kan met Quark.

-edit-
    Ik kan het hier niet vinden, maar ik zit hier op een Windows :sealed:

Gast
    Anoniem

Had inderdaad ook al gekeken in de voorkeuren van Quark, maar ook niets. Maar ik weet dat je in OSX zelf wel shortkeys kan aanmaken voor het systeem zelf, en diverse stukkies software. Ik weet alleen niet of dat ook geldt voor Quark, of dat er misschien leuke foefjes zijn om iets met die terminal te doen ofzo?

Bijdrager
    walterb

Misschien met een programma als quickeys? Daarmee kan je menu-handelingen vastleggen, er zijn meer van dat soort key-editors, vroeger werkte ik met quickeys, heel handig.
    Zo’n programma werkt als een extra shortcut-creator.

Bijdrager
    AppelJuice

Je kunt ook rechts klikken (ctrl klik) op het blauwe tabje links onderin en dan kiezen voor opmaak eigenschappen.

Ook niet echt praktisch maarja..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.