6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Willem

Docking stations voor Macbook Pro 13 Retina

Hi,

ik zoek op internet naar een docking stations. Eigenlijk wil ik deze http://eu.hengedocks.com/pages/horizontal-macbook-pro-retina maar die is er nog niet.

Op internet vind ik vooral de verticale henge dock, maar liever heb ik hem horizontaal als tweede of derde beeldscherm.

Weten jullie alternatieven of zijn deze er niet?

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    Niels

De HengeDock horizontal is prachtig maar toch wel erg prijzig (449 euro). Echte alternatieven zijn er niet, behalve zogenaamde docking bricks van oa. Belkin en OWC, waar je alle kabels inplugt en een thunderbolt kabel naar je MacBook legt. Bovendien ben je daar ook zo 200-300 euro voor kwijt. Een ander alternatief is een thunderbolt display van Apple of LG. Ik wacht al meer dan een jaar op een nieuw thunderbolt display van Apple maar als ze rond WWDC nog niets hebben gebracht ga ik voor de 34′ ultrawide van LG.

Bijdrager
    Willem

Ok goede tips. Wist niet dat een scherm ook de docking functionaliteit had. Heeft die LG dat ook dan?

Bijdrager
    SunKeeper

Ik kan niet vinden hoe die horizontal Dock werkt wat betreft de aansluitingen in je MacBook Pro.

Hoe plaats je je Mac daar dan in en welke delen zijn bewegend?

Bijdrager
    Niels

Ja, het tunderbolt display van Apple heeft een ingebouwd dock, alleen biedt deze geen USB3.0! Bovendien komt de magsafe kabel voor je MacBook ook uit het display. Je hoeft dan dus maar twee kabels aan te sluiten: Magsafe en Thunderbolt kabel

De LG thunderbolt displays bieden iets minder aansluitmogelijkheden: 2x thunderbolt (waarvan dus na aansluiten 1 vrije poort) en 2x USB3.0 (maar dit breidt je simpel uit met een USB-hub als je dat wilt). Een nadeel van de LG is dat je drie kabels moet aansluiten: Magsafe, thunderbolt en USB3. Waarom LG er niet voor gekozen heeft om de USB poorten ook via de thunderbolt kabel te laten lopen is mij een raadsel.

Edit: ik las net dat de extra USB kabel alleen nodig is voor gebruik met PCs maar dat weet ik niet zeker. Dat ga ik nog even navragen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.