18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    yl20

docking station MacBook

Ik vroeg me af of er misschien mensen zijn die een dockingstation gebruiken voor hun MacBook (13″ wit/zwart)
    En wat hun ervaringen er mee zijn.

Ben een beetje noobie op het gebied van computer onderdelen :P

(weet niet of dit de juiste topic is)

Bijdrager
    Simonvanwijk

Volgens mij bestaan die niet voor MacBooks.

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    bartje

Ik gebruik alleen een Griffin Elevator op mijn bureau.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb helemaal geen MacBook.

:wink:

Dat is net zo interessant om te weten.

Bijdrager
    LEXY

Wat moet je d’r mee met dat lelijke ding?

Bijdrager
    RJ

Ik vind het wel een beetje jammer dat je hier dan weer je beeldscherm alsnog zelf aan moet sluiten.

Echt een dockingstation waarmee je met een klik alles aansluit zoals bijvoorbeeld hp heeft bestaat volgens mij niet.

Zoals dit bijvoorbeeld:

edit: ik zie dat het beeldscherm wel aangesloten word. Maar dan lijkt het me toch nog een gepriegel om het aan te sluiten, het moet er precies voorzitten. Dan is zo’n hp oplossing toch mooier (maar lelijk :D)

Bijdrager
    KarelWillem
    ”LEXY”

Alles in één handeling aansluiten?

– beeldscherm
    – muis
    – printer
    – scanner
    – webcam
    – keyboard
    – etc.

Als je een heel bureau vol hebt staan en je moet elke keer alles weer in en uitsteken, is dit een stuk eenvoudiger.

”RJ”

Ik vind het wel een beetje jammer dat je hier dan weer je beeldscherm alsnog zelf aan moet sluiten.

Wabedoelu? Je beeldscherm prik je ook gewoon vast in dat dock.

Bijdrager
    LEXY
    ”KarelWillem”
    ”LEXY”

– beeldscherm
    – muis
    – printer
    – scanner
    – webcam
    – keyboard
    – etc.

Als je een heel bureau vol hebt staan en je moet elke keer alles weer in en uitsteken, is dit een stuk eenvoudiger.

Dan vind ik een iMac een veel mooier ‘docking station’ waar ook alles aangesloten blijft…:)

Bijdrager
    yl20
    ”LEXY”
    ”KarelWillem”
    ”LEXY”

– beeldscherm
    – muis
    – printer
    – scanner
    – webcam
    – keyboard
    – etc.

Dan vind ik een iMac een veel mooier ‘docking station’ waar ook alles aangesloten blijft…:)

Klopt is ook wel zo, helaas heb ik geen geldboom in me achterboom groeien. Dus het zou nog even duren voordat ik een iMac zou hebben.
    Dat docking station is zeker ook geen must voor mij, ik was er meer benieuwd naar of mensen dit thuis wel hadden en er ervaringen mee hadden. Een collega van mij gebruikt namelijk nu ook zoiets dr (HP ja..) laptop. Het zag er handig uit.

Maar goed.. dat blijft dus even sparen dus:P

Bijdrager
    MouseMighty

Zo’n ding heeft ook alleen maar zin als je je notebook (Apple maakt geen laptops :wink: ) aan een extern scherm wil hangen en andere randapparatuur. Aangezien de MacBook standaard draadloos netwerk aan boord heeft en een ingebouwde webcam vallen vaak printer/scanner en webcam al af. Heb je al een MacBook? Anders zou ik de nieuwe versie kopen en het nieuwe LED scherm. Daar zit al van alles in je scherm incl. de mogelijkheid om gelijk je MacBook op te laden! Wat je ook “vaak” ziet zijn notebookstandaards waar je je notebook op kan leggen en heel makkelijk diverse elementen aan kan sluiten (of niet).

[bezijden-de-discussie]Is het nou echt nodig om zoveel te quoten? Zelfs het antwoord waar je direct op reageert?

@Lexy
    een iMac is ook een beter docking station aangezien daar wel FireWire op zit…:evil: [/bezijden de discussie]

Bijdrager
    LEXY

Inderdaad.

Bijdrager
    Gates
    ”MouseMighty”

Apple maakt geen laptops

dat meen je toch niet…

Bijdrager
    KarelWillem

Het wordt een beetje een onzin-discussie.

Een iMac is een handiger dockingstation??? Hahahahaha.
    Ja, tuuuurlijk. Neemt alleen zo rucking lastig mee in de trein en zo.

Een docking-station is voor de gevallen waarbij één computer – de laptop dus – wordt gebruikt voor mobiel én stationair gebruik.
    Dat kan zijn omdat je het handig vindt (waarom zou je twee computers kopen, als je er toch maar één tegelijk gebruikt) of omdat je nu eenmaal maar geld voor één hebt.

Bijdrager
    MouseMighty

Vandaar mijn opmerking koop een notbook houder/verhoger. Werkt makkelijker als je je notebook als veredelde desktop wil gebruiken (met of zonder extra’s eraan dat maakt niet uit). @Gates Ja dat meen ik wel. Apple maakt/verkoopt geen laptops. De iMac grap als docking station is natuurlijk wel duidelijk, totdat ze bij de NS voor stopcontacten zorgen, grotere tafeltjes bij het raam, dan zou je best je iMac mee kunnen nemen.

Bijdrager
    KarelWillem

Als jij een extra beeldscherm, toetsenbord, muis, printer/scanner en nog wat zaken hebt, werkt een verhoger zeker niet makkelijker.

Bijdrager
    MouseMighty

Euhm… verhoger, MacBook (Pro) erop. Achter de verhoger staat scherm, kabeltje in je notebook. Printer/scanner draadloos via netwerk, extra tb en extra muis? Dat zit er toch al op? Enige dat ik nog zou kunnen bedenken is een Wacom eraan. Als je extern scherm, printer/scanner, tb en muis eraan wil hangen…koop dan in vredesnaam een desktop :o !! Zijn we toch weer terug bij de iMac :evil:

Bijdrager
    yl20

Mocht ik ooit een docking station willen kopen, dan ging het me meer om het gemak.
    Dat ik mijn notebook gewoon er in kon pluggen en huppakee alles erop en eraan.
    En volgens mij is het voor een mac sowieso iets moeilijker om een beeldscherm erop aan te pluggen,
    je hebt altijd zo’n speciale adapter nodig.

Nogmaals, het was meer een vraag aan degene die er een hadden en wat hun ervaring ermee was. Het was niet mijn bedoeling geweest om een echte discussie te starten.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.