18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    riji

dock verdwijnt ongewild

Het is al meer dan een maand (ook nu na een clean install van Mojave) dat het dock op mijn imac 5k ongewild verdwijnt.

Nochtans is daar in systeemvoorkeuren niet voor gekozen en die optie daar even aan/uit zetten helpt evenmin.

Ik moet het dock terug zichtbaar krijgen door even met de muis naar onderkant v/h scherm te gaan.

Iemand een idee hoe dit te verhelpen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 6 dagen, 23 uur geleden door  riji.

Bijdrager
    koen

“Toon/verberg automatisch” staat toevallig niet aan?

Bijdrager
    riji

neen

Bijdrager
    Maikelw

Blijf je het ook houden als je het dock opnieuw opstart (Terminal: killall Dock)?

Bijdrager
    riji

Ik heb de opdracht nu uitgevoerd, afwachten maar.

Bijdrager
    GoeieDag

Via een ander ‘hulpprogje’ of zo aangezet?

Even goed nadenken, want zoiets gebeurt nooit vanzelf.

Bijdrager
    riji

Kan natuurlijk, maar ik gebruik nauwelijks nog extra progs en nog minder nieuwe progs…

Bijdrager
    riji

@maikelw: killall Dock heeft niet geholpen

@goeiedag: misschien Spectacle, maar ik gebruik dit al lang en mijn gebruikswijze is niet veranderd…

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 3 uur geleden door  riji.

Bijdrager
    koen

Kan ook een foutje zijn in de plist van je dock. Dit bestand staat in JouwNaam/Bibliotheek/Voorkeuren/ en heet com.apple.dock.plist. Sleep dit bestand naar het bureaublad, en start dan je Mac opnieuw op.

Gebeurt hetzelfde trouwens ook voor een andere gebruiker?

Bijdrager
    riji

@koen: ik heb dit uitgevoerd, afwachten nu….  (ik ben enige gebruiker)

Bijdrager
    koen

Maak eens een tweede account aan en kijk of het daar ook gebeurt.

Bijdrager
    riji

Probleem blijft.

Ik vraag me af of mijn probleem misschien te maken zou kunnen hebben met die verandering dat ik 2 beeldschermen ben gaan gebruiken (zonder synchrone weergave) en meer bepaald dat ik dan de thunderbolt kabel behoudt als de tweede monitor is uitgezet?

Bijdrager
    McPim

Ik denk dat je zelf het antwoord geeft. Als het alleen gebeurt nadat je die 2e monitor hebt uitgezet en anders nooit lijkt het me duidelijk.

Bijdrager
    riji

Misschien, maar ik heb niet gesteld dat het verdwijnen ENKEL in die situatie optreedt.

Ik zal dit nu eens in de gaten houden.

• Deze reactie is gewijzigd 3 dagen, 4 uur geleden door  riji.

Bijdrager
    McPim

Dat is dan de vraag inderdaad. Ik kan iets hier iets soortgelijks reproduceren met twee schermen dus het lijkt er mee te maken te hebben.

Bijdrager
    riji

Inderdaad, Dock verdwijnt niet meer… nadat ik in systeemvoorkeuren heb aangepast: nog slechts 1 beeldscherm.

Ik denk dat bij de instelling: niet-synchrone weergave met 2 beeldschermen die ik voorheen had,

het Dock verdween naar het (niet in werking zijnde) tweede scherm.

Iedereen bedankt.

• Deze reactie is gewijzigd 1 dag, 23 uur geleden door  riji.

Bijdrager
    koen

<p class=”cite”>riji op 11 november 2018 om 22:57</p>
    Ik vraag me af of mijn probleem misschien te maken zou kunnen hebben met die verandering dat ik 2 beeldschermen ben gaan gebruiken (zonder synchrone weergave) en meer bepaald dat ik dan de thunderbolt kabel behoudt als de tweede monitor is uitgezet?

En dat zeg je nu pas? 🤨

Bijdrager
    riji

Voor mij was het een ontdekking NA het stellen van mijn vraag…

Ik had nooit gedacht dat een niet actief tweede beeldscherm tot dit Dock verdwijnen kon leiden…

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.