17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    macmichiel

dock veranderd na system update (10.4.7)

whoehaaa!!!

ik doe de complete update naar 10.4.7 en ineens heb ik 4 vraagtekentjes in mn dock…

-eternal-lands game vind ie niet
    -microsoft messenger vind ie niet
    -google earth vind ie niet
    -een een-of-andere site map vind ie niet

hoe kan dit?

Bijdrager
    joffrie

En als je ze gewoon effe uit de dock verwijdert, en dan nadien gewoon weer toevoegd. Is het dan opgelost? Of blijft het probleem zich voordoen

Bijdrager
    macmichiel

thnx hij doet et 8)

Bijdrager
    Niek1986

lol was dat nou zo moeilijk:wink:

Bijdrager
    Freddy Sunder

Ben je zeker dat de vraagtekentjes niet terugkomen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem, maar dan met het Safari-icoon. Bij het opstarten krijg ik een Safari-icoon op de juiste plaats maar een paar plaatsen verder staat ook een vraagteken-icoon dat de naam “Safari” krijgt.
    Als ik het eruit sleep is er verder geen probleem, maar na heropstarten staat het er terug.
    Iemand een oplossing?

Bijdrager
    macmichiel

bij mij doet mn dock het weer normaal voor zo ver ik tot nu toe heb ontdekt…

Bijdrager
    I-Joris

volgens hebben jullie beide een .DMG probleem jullie starten je programma’s op uit een dmg file.

Bijdrager
    macmichiel

ja, mijn hele desktop staat vol met dmg dingen! waarom kan ik die niet gewoon in een mep slepen? ook krijg ik van die witte schijf-look-a-likes als ik bijvoorbeeld msn open. die krijg ik pas weg door te herstarten. enig idee hoe dat kan?

Bijdrager
    empoor
    ”macmichiel”

ja, mijn hele desktop staat vol met dmg dingen! waarom kan ik die niet gewoon in een mep slepen? ook krijg ik van die witte schijf-look-a-likes als ik bijvoorbeeld msn open. die krijg ik pas weg door te herstarten. enig idee hoe dat kan?

Deze?:?

Bijdrager
    Freek.

Even zoeken op het forum. Er is al vrij vaak uitgelegd hoe of tat tat werkt.
    Zoals hier ergens.

Bijdrager
    joffrie

Als je die .dmg mapjes hebt, moet je die openen en het programma met of zonder bijhorende mapje of mapjes naar je Programma’s slepen.
    En dan staat het op zijn plaats. :sealed:

Bijdrager
    ROCKSTAR

en dan kun je die .dmg bestanden eigenlijk zo wegsmijten (tenzij je ze niet kwijt wilt en nog eens ooit ergens wilt installeren)

Bijdrager
    1984
    ”macmichiel”

die dmg dingen kun je gewoon naar een map slepen in in je Finder plaatsen.
    die”witte schijf-look-a-likes” gaan weg zodra je het programma sluit, door ze in je Finder even weg te klikken of de crtl toets in te drukken en met de muis op het te symbooltje klikken, daar vind je verwijder …..en weg is het “witte schijf-look-a-likes” zonder hem te herstarten

Bijdrager
    macmichiel

okiedokie

Bijdrager
    Oppie
    ”Freek.”

Even zoeken op het forum. Er is al vrij vaak uitgelegd hoe of tat tat werkt.
    Zoals hier ergens.

Lees dan ook met nadruk ook eens de erin genoemde link DHZ: installeren en verwijderen van software waarin Obi zoveel moeite heeft gestopt… [size=9:d3b1da6f62]want zo moeilijk en onlogisch is het toch ook allemaal weer niet…?[/size:d3b1da6f62]:evil:

Bijdrager
    macmichiel

ik vond de uitleg hier erg treffend, mijn buroblad staat een stuk netter zo:lol:

Bijdrager
    Freddy Sunder

Bij mij staat er geen enkel .dmg bestand op het bureaublad.
    Ik krijg in de dock enkel een vraagteken met Safari als titel en wat verder het gewone Safari-icoon.
    Kan dit te wijten zijn aan een versie van Safari die ik verwijderd heb maar waarvan de dock naar het programma blijft zoeken bij het opstarten?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.