11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    smandersloot

Dock ‘loopt vast’

Ik heb soms wat last van een Dock die niet meer wil bewegen. Ik heb ingesteld dat de iconen groter worden als je erover heen gaat, maar dat gebeurt dan niet meer. Ik krijg ook niet de naam van de applicatie te zien als ik er overheen ga. Wel kan ik nog gewoon klikken. Als ik uitlog en weer inlog doet ie het weer. Iemand hetzelfde probleem?

Bijdrager
    boris198629

en gebeurt dat zomaar? of is het als je veel programma’s aan het gebruiken bent?

Bijdrager
    smandersloot

Meestal als ik met wat zwaardere software werk. Ik heb ’t wel ’s als ik met Final Cut Pro werk of met Ableton Live.

Bijdrager
    Xani

Ik heb daar ook geregeld last van, maar mijn ervaring is dat het meestal gebeurt als er iets niet helemaal lekker loopt met een progje. Azureus is bijvoorbeeld een probleemkindje met afsluiten (geen idee waarom) en dan blijft soms ineens de dock hangen op een vergroot icoontje.

Bijdrager
    1984

Ik heb er ook last van, meestal begint het als ik iets sleep naar de prullenmand, dan zit het dock vast totdat hij is geleegd, later de zelfde situatie als @smandersloot beschrijft… een herstart is de oplossing tot nu toe….
    maar wie een betere oplossing heefd.:)

Bijdrager
    jeroentje

nog steeds geen oplossing?

Bijdrager
    TodiWa

Mijn dock was gisteren ook vastgelopen. Na het opstarten was het weer verholpen. Tot nu toch nog maar 1 keer gebeurd.

Bijdrager
    972937

Programma’s -> Hulpprogramma’s -> Activiteitenweergave en dan Dock stoppen.
    Dan start alleen het Dock opnieuw op.

Bijdrager
    Niek89

Ik heb juist dat het dock niet meer terug komt. Ook als ik naar mijn dock voorkeuren gaat kan ik het probleem niet verhelpen. Gelukkig is dit alweer een tijd terug en is dit niet vaker dan 3 keer gebeurt. Heb het opgelost door te herstarten.

Bijdrager
    Koen K

Ik heb steeds vaker hetzelfde als de topicstarten. Ik kan nog wel programma’s in en uit de/het(?) dock slepen maar op het moment dat ik uit de/het dock kom, blijft hij daar hangen.

Inactief
    Anoniem

Is er nog steeds geen oplossing voor dit probleem? Ik heb hier al een tijdje last van en ik word er een beetje moe van om steeds via de Terminal te killall’en.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.