9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    SvS

Dock laat ook ongewenste items zien bij 'recente programma's'

Het is handig dat sinds Mojave de Dock drie recente programma’s toont die niet standaard in mijn Dock zitten. Je kunt het ook uitschakelen, maar dat hoef ik niet. Maar het laat ook zulke icons zien als hierboven. Deze krijg ik als ik iets van Adobe CC opstart, het heet AIGPUSniffer. Nooit van gehoord, ik vermoed dat het onderdeel is van Adobe CC, maar waarom dan nou op deze manier? Ik wil het NIET zien. Doorn in mijn oog en het voegt nul waarde toe. Is er een manier om dat te verbergen? Bepaalde programma’s uitsluiten om zichtbaar te zijn in Dock ‘recente programma’s’?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Niet dat ik weet, en inderdaad, AIGPUSniffer start en sluit weer wanneer je InDesign start (houd de rechterkant van je Dock maar in de gaten).

Ik heb dat dingetje met drie recente programma’s trouwens uitgezet, want ik heb er al een jaar of tien een stapel instaan met de tien recentste, met dank aan dit terminal-commando:

defaults write com.apple.dock persistent-others -array-add '{ "tile-data" = { "list-type" = 1; }; "tile-type" = "recents-tile"; }’

wat je even moet opvolgen met

killall Dock

zodat het herstart en je er een stapel bijkrijgt. Door daarop rechts te klikken kun je kiezen wat er in de stapel moet staan: recente programma’s, documenten of servers, of favoriete volumes of locaties.

(Het bovenstaande is geen oplossing voor het probleem dat er ongewenste programma’s in komen, trouwens, maar verhelpt het wel enigszins omdat er veel meer recente instaan, in plaats van dat een derde van de lijst ingenomen wordt door één programma dat je nooit zelf op zult starten.)

Bijdrager
    SvS

Dank! De 10 recente items is wel wat veel om in Dock te zetten. Ik zie in je code, dat je niet zelf aantal kunt intypen. Het is dus afhankelijk van wat je ingesteld hebt bij Systeemvoorkeuren / Algemeen / Recente onderdelen? Dus als ik daar dan 5 zou selecteren, ipv de 15 die ik er nu heb staan, dat er dan ook 5 verschijnen in Dock?

Bijdrager
    SvS

Oh, wacht, stapel, lees ik nu. Dus stapel in plaats van 10 naast elkaar?

Bijdrager
    Shmoo

Dat recente gedoe heeft te maken met het aantal items in he geschiedenis die je kunt openen. In apps zoals Pages, Pixelmator en dat soort apps waar he meerdere documenten kunt openen. Niet met je Dock.

Bijdrager
    SvS

<p class=”cite”>Jakko Westerbeke op 20 november 2018 om 10:43</p>
    Niet dat ik weet, en inderdaad, AIGPUSniffer start en sluit weer wanneer je InDesign start (houd de rechterkant van je Dock maar in de gaten).

Ik heb dat dingetje met drie recente programma’s trouwens uitgezet, want ik heb er al een jaar of tien een stapel instaan met de tien recentste, met dank aan dit terminal-commando:
    <div class=”code”>
    <pre class=”nogeshi” style=”font-family: monospace;”>defaults write com.apple.dock persistent-others -array-add ‘{ “tile-data” = { “list-type” = 1; }; “tile-type” = “recents-tile”; }’
    </div>
    wat je even moet opvolgen met
    <div class=”code”>
    <pre class=”nogeshi” style=”font-family: monospace;”>killall Dock
    </div>
    zodat het herstart en je er een stapel bijkrijgt. Door daarop rechts te klikken kun je kiezen wat er in de stapel moet staan: recente programma’s, documenten of servers, of favoriete volumes of locaties.

(Het bovenstaande is geen oplossing voor het probleem dat er ongewenste programma’s in komen, trouwens, maar verhelpt het wel enigszins omdat er veel meer recente instaan, in plaats van dat een derde van de lijst ingenomen wordt door één programma dat je nooit zelf op zult starten.)

Ik krijg na [enter] bij 1e code het volgende meiding:

-bash: syntax error near unexpected token `}’

Wat kan ik eraan doen?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>SvS op 20 november 2018 om 12:09</p>
    Oh, wacht, stapel, lees ik nu. Dus stapel in plaats van 10 naast elkaar?

Ja, klopt, op dezelfde manier als wanneer je een map aan de rechterkant van het Dock zet. Je kunt kiezen om die als waaier, raster of lijst te zien door rechts op het icoontje van de stapel te klikken.

<p class=”cite”>SvS op 22 november 2018 om 09:03</p>
    Ik krijg na [enter] bij 1e code het volgende meiding:

-bash: syntax error near unexpected token `}’

Wat kan ik eraan doen?

Zo te zien in m’n originele bericht komt dat omdat het enkele aanhalingsteken aan het einde vervangen is door een rond (waarschijnlijk door een druk op Return door mij). Als je dat even corrigeert zou het moeten werken (denk ik:) ).

Bijdrager
    SvS

Gelukt, ook dat spatie op het laatst weggehaald. Dank je.

Maar dat AIGPUSniffer blijft terugkomen, he?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat wel, maar omdat er meer dan drie dingen in de stapel staan, is het veel minder storend vind ik.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.