5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    BOS

Dock en interactieve hoeken reageren niet op mijn muis

Beste mensen,

ik heb iets heel ongewoons. Als ik met mijn muis boven mijn dock hang of in de hoeken ga, dan reageerd mac os x niet naar behoren. Er is geen ‘genie’ effect in mijn dock als ik er over heen ga met mijn muis of expose werkt niet met de interactieve hoeken. Of een ander voorbeeld, als ik naar mijn bookmarks in Safari ga, dan ziet Mac OS X niet dat mijn muis boven een mapje staat en klapt het sub-menu niet open.

Expose werkt wel gewoon prima met de F-toetsen en als ik een document/bestand aan het slepen ben, dan reageerd expose wel op de interactieve hoeken.

Probleem zit hem waarschijnlijk in mijn muis, maar ik weet niet wat ik kan doen. Ik heb een nieuwe account (standaard, geen beheerder) aangemaakt en sindsdien waren deze problemen ontstaan (toeval?). Mijn muis is een Logitech LX7 (draadloos en optisch).

Ik heb een mac mini, G4 1,42 met 512 mb. OS X is 10.4.9

Kan iemand me helpen????

Bijdrager
    LEXY

Staat dat allemaal wel netjes geselecteerd in je voorkeuren?

Bijdrager
    BOS

Alles staat goed in de voorkeuren van beide accounts. Ik heb wel iets nieuws ondekt. Ik heb Onyx gedownload en die heeft geconstateerd dat mijn schijf niet mer goed is en ik disk utility moet gebruiken. Die bevestigd het ook EHBO kan het niet meer fixen…

Het kan zijn dat bij het creeeren van een nieuwe account dingen gewoon echt fout zijn gegaan, hoe kan ik met niet voorstellen, maar het is gebeurd. Ik ga denk ik OSX maar weer een keer opnieuw erop zetten.

Ik ga denk ik ook terug naar 10.3.9 Panther, want Tiger draait echt niet meer op mijn Mac:( tis echt verschrikkelijk traag geworden met iTunes etc. Of kan dat door mijn disk error komen?? Wat denken jullie met mijn systeem properties?? Tiger of Panther erop??

Bijdrager
    LEXY

Tiger zou prima moeten draaien op jouw Mac mini hoor, geen probleem.

Bijdrager
    BOS

das wel goed om te horen. dan is het waarschijnlijk door die disk error. ik heb gewoon zware lag (5-6 seconde) als ik iTunes gebruik met Safari en Mail.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.