17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Nic

Dock blijft hangen…

Mijn Dock blijft hangen, dit wil zeggen:
    – Geen vergroting meer als je eroverheen gaat
    – Als je iets aanklikt gaat het icoontje niet meer ‘springen’
    – Als je iets verschuift, en dan met je muis weggaat, wordt dat icoontje opeens groot, en blijft groot (zie ook bijgaande afbeelding…)

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen zonder te computer te herstarten, en hoe het uberhaupt komt, en: hebben anderen van jullie hier ook wel eens last van?

Bijdrager
    Thoomas

Ja dat heb ik ook wel eens. Ik weet alleen niet wat je er tegen kan doen behalve de computer herstarten.

Bijdrager
    Freek.

-Waarom wil je niet herstarten? Is mogelijk even de oplossing maar je geeft aan dat je dat niet wil.

-Nee ik heb er nooit last van.

-Wat voor Mac heb je, hoeveel geheugen, wat voor HD en hoeveel vrije schijfruimte? Welk OS? Veel dingen aanstaan? Aan het downloaden met bv LimeWire? Heb je een .Mac account en staat je systeem ondertussen in contact met je iDisk?

Bijdrager
    Nic

Nou, als ik bezig ben vind ik het wat vervelend om de computer te herstarten, dus ik vroeg me af of er een snellere manier was…;)

2 x 2 GHz PowerMac G5 uit oktober 2004
    1512 Mb werkgeheugen
    160 Gb harde schijf…
    Tiger 10.4.6 (maar had bij eerdere versies van Tiger ook al).

Gebeurt zowel als er geen enkel programma aanstaat, als wanneer er wel een programma aanstaat.
    En ja, ben wel geconnect in een netwerk (Mac Mini naast de G5 zit aangesloten, en raadpleegt HD van G5).

Bijdrager
    Freek.

Oké, nou de rest van de vragen ff invullen.

Bijdrager
    ralphclaes1

kijk eens in het apple menu
    daar staan instellingen voor het dock

Bijdrager
    Nic

De instellingen heb ik ook al verandert, om te kijken of ‘ie weer goed gaat, maar dat helpt niet: een paar icoontjes blijven groot, en de rest wil maar niet vergroten, etc.

Bijdrager
    iRik

Het beste is mischien om de vergroting uit te schakelen, of een aantal keer door het dock gaan.. totdat ie wel soepel werkt:P

Bijdrager
    Freek.

Als de tip van ralph geen soelaas biedt dan toch maar eens herstarten indien je je Mac al voor langere tijd aan hebt staan. En dan bedoel ik echt dagen ofzo. Of als je net heel veel heftige bewerkingen hebt gedaan in Photoshop ofzo.
    Je kunt ook eens MenuMeters raadplegen, vooral mbt de page ins/outs en de SWAP-files.
    Haha, ik mis nog de vrije schijfruimte :lol:

Bijdrager
    Nic

Vrije schijfruimte: 84,3 GB

En ja, computer staat al een tijdje aan, zet hem bijna nooit uit: wel vaak op sluimerstand.

Maar nou ja, vooralsnog herstart ik ‘m wel gewoon mocht dit voorkomen (komt niet vaak voor: eens in de week of twee weken, en dan kan ik ‘m denk ik wel eventjes herstarten, vooruit dan maar… :P)

Bedankt in ieder geval voor de hulp!

Bijdrager
    Jpunt

ik heb het ook wel eens, en dan heeft hij gewoon een tijdje nodig. Een paar keer verbergen en tonen (appel-alt-d) wil dan wel eens helpen. Sinds ik vergroten uit heb staan heb ik er nooit meer last van gehad.

Bijdrager
    Freek.

Gaarne gedaan. Btw: een Mac kun je inderdaad heel lang aanlaten. Toch is mijn ervaring dat het geen kwaad kan om ‘m af en toe eens uit te zetten. Zeker als je ‘m een tijdje flink belast hebt.

Bijdrager
    sammerman

Mijn dock blijft heel soms hangen. Het beste wat je kunt doen is in activiteitenweergave je dock een forceer stop geven, hij herstart dan weer uit zich zelf en de problemen zijn verholpen.

Bijdrager
    PietjePuk
    ”sammerman”

Mijn dock blijft heel soms hangen. Het beste wat je kunt doen is in activiteitenweergave je dock een forceer stop geven, hij herstart dan weer uit zich zelf en de problemen zijn verholpen.

Ik heb gewoon de vergroting uitgezet (zelfs het op en neer springen van de icoontjes), nooit last meer mee gehad sindsdien. Werkt ook iets vlotter in het geheel naar mijn mening.

Bijdrager
    Nic
    ”sammerman”

Hoe bedoel je dit precies? Als ik alt-ctrl-escape druk, staat het Dock niet bij de opties: forceer stop…

@Pietjepuk
    : als je niet misklikt – of als je je venster onderin probeert te vergroten/verkleinen/verplaatsen en je daarbij perongeluk op een programma klikt omdat dat ding vergroot:x – vind ik het Dock best leuk met zijn effecten…:P

@ FreekMac: dat gevoel heb ik soms ook ja, daarom herstart ik hem ‘m soms ook wel, maar soms komt ’t niet zo goed uit…:P

Bijdrager
    Xserve

Hulpprogramma’s —> Activiteitenweergave
    klik op ‘dock’ (in de lijst) en kies forceer stop
    je dock herstart en het werkt weer

Bijdrager
    Nic

Oke! Bedankt!

En hiermee heb ik mijn antwoord…:-D

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.