14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Mrzl

Dock alternatieven?

allereerst is het dock natuurlijk een geweldig ding, alleen als je wat meer programma’s op je machine hebt staan, wordt het algauw een volle bak en raak ik persoonlijk het overzicht wat je bij de starter in os9 had, een beetje kwijt.

Wie heeft een goed alternatief voor het dock of een oplossing om de boel wat overzichtelijker te maken? (behalve minder programma’s eropzetten natuurlijk:lol: )

Alvast bedankt voor de reageersels

Bijdrager
    KarelWillem

Gewoon wat gesorteerde mapjes in je Dock dumpen.

Mapje met ‘spelen’, mapje met ‘muziek’, mapje met ‘shareware’, etc.

Verzin zelf de invulling maar.
    Hier zet je dan de meest favoriete programma’s in.

Mapje aanklikken in de dock, vasthouden en programma selecteren.
    Voilà, je Apple-menu is weer terug!

Bijdrager
    Deskman

LaunchBar is een meer dan handige uitbreiding. Het is een compleet ander ding dan de dock, maar het is een app die in je menubalk woont en elk programma kan starten door de eertste 1-2-3 leters van de programmanaam in te tikken. Maar ook email-adressen en documenten laten zich zo ‘launchen’.
    Draai de demo en raak verslingerd én onder de indruk van dit degelijke progje

Bijdrager
    remier

Ik heb de programmamap erin gezet, rechtermuisknop en je hebt een soort startmenu (als je hem geordend houdt;) )
    Daarnaast staan alleen de hoognodige dingen in me dock…

Bijdrager
    Mrzl

Dank voor de reacties, ik xal er eens even mee stoeien! 8)

Bijdrager
    HSL

als je op google naar dockdividers.sit zoekt dan vind je ook iets heel handigs.. als je die aan de documenten/folders kant van je dock laat vallen gaan ze naar de programma kant.. en dan kan je daarmee je programma’s sorteren .. wordt er niet minder vol van, maar wel overzichterlijker.:)

Bijdrager
    dada1958

Quicksilver

Moderator
    Lucas Raggers
    ”HS-L”

als je op google naar dockdividers.sit zoekt

Heb ze nog online staan:

Variant 1

Variant 2

Bijdrager
    4iam

hiermee kan je net zo veel docks maken als je wil. ook menubar items te gebruiken.
    http://www.dockfun.com

Bijdrager
    bart

Drag Thing is mijn favo, de dock gebruik ik niet meer.

Bijdrager
    Mrzl

Dat wordt weer een week van uitproberen als ik het zo bekijk:D

Bijdrager
    Oupro

Er zijn heel erg veel dock-varianten.
    Echter bij mij kwam het er altijd op neer dat ik toch weer terug bij de originele dock kwam.

De reden: heel erg leuk en handig al die programma’s, de een nog mooier dan de ander, maar het is wel weer een losse App, die ook weer rekenwerk vraagt van de processor, en geheugen gebruikt.

Mvg, Johan

Bijdrager
    iAgree

je zou er alleen wat mee opschieten als je de standaard dock dan helemaal kan laten vervallen en dus feitelijk helemaal geen dock meer hebt maar gewoon alles net als met os9 bij je start menu kan aan of uit zetten , maar dat is geloof ik niet mogelijk ofwel ???
    De hele doch helemaal niet gebruiken dus voor de duidelijkheid .

Bijdrager
    Oupro

Ja, er zijn wel apps beschikbaar die een menu zoals gewend uit de system 9 periode terugbrengen. Maar dat zijn wel weer losse apps. Zo zullen er trouwens ook wel bij zijn die de dock uitschakelen, alleen ben ik die nog niet tegengekomen.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.