15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    rzeeuw

.doc uploaden blackboard geeft foutmelding

Geachte dames en heren,

Een vriendin van me ‘load’ wel eens een Microsoft Word (.doc) bestand ‘up’ naar blackboard vanaf haar MacBook (2,0 CoreDuo). Wanneer anderen echter dit bestand van Blackboard af proberen te halen krijgen ze vaak een foutmelding in de trend van ‘File not found’. Zelf heeft ze het vervolgens één keer wel nog kunnen openen, maar in andere gevallen lukt het haar ook niet. Als je ‘Save linked file to the desktop’ klikt, dan geeft hij in het downloadvenster ook aan dat het bestand niet bestaat.

Het klinkt onwaarschijnlijk dat het met een Mac te maken heeft, echter….

….wanneer ze hetzelfde bestand vanaf een Windows-pc (op de uni) ‘upload’, werkt het wel.

Ik heb geheel geen idee waar het aan zou kunnen liggen. En u?

Bij voorbaat dank,

Roel

Bijdrager
    Nikita

Dat ze überhaupt met OSX Blackboard kan opkomen…! Een paar jaar terug dat ik d’r mee moest werken (PABO INHolland), werkte het alléén met de combi XP-IE6 of Win2000-IE6.

Misschien dat het daar dus aan ligt? Of zijn ze er bij de ontwikkelaars van BB inmiddels al achter dat er meer bestaat dan Windows en IE6? :sealed:

Moderator
    Strifer
    ”Nikita”

Dat ze überhaupt met OSX Blackboard kan opkomen…! Een paar jaar terug dat ik d’r mee moest werken (PABO INHolland), werkte het alléén met de combi XP-IE6 of Win2000-IE6.

Misschien dat het daar dus aan ligt? Of zijn ze er bij de ontwikkelaars van BB inmiddels al achter dat er meer bestaat dan Windows en IE6? :sealed:

Absolute onzin, vijf jaar geleden kwam ik voor het eerst in aanraking met BlackBoard op de Vrije Universiteit Amsterdam en dat heeft altijd perfect gewerkt in combinatie met mijn mac. Ook op de Universiteit van Amsterdam ondervind ik geen problemen en dat dus al vier a vijf jaar niet. Ik heb weleens last gehad van het dubbel moeten inloggen, maar aangezien windows gebruikers daar ook last van hebben lijkt mij dat geen mac gerelateerd probleem.

Ik moet zeggen dat ik nooit problemen heb gehad met het uploaden van bestanden naar blackboard. Dit heb ik via de verschillende manieren gedaan: uploaden voor je groep, uploaden voor je docent, atachen op forums, inleveren via safe assignment. Maar je moet wel goed opletten wat je doet en hoe je dingen doet. Er zijn vaak namelijk twee manieren om iets up te loaden bij hetzelfde onderdeel.

Weet je zeker dat het geen gebruikersfout is?

Bijdrager
    Nikita

Nou Strifer, in mijn geval was het dus echt geen onzin. Sterker nog, INHolland had het expliciet er bij staan: BlackBoard werkt alleen met Windows 2000 of XP i.c.m. Internet Explorer 6.0.

Moderator
    Strifer

Dat was dan in ieder geval niet nodig geweest, aangezien het dus wel werkte (ik meen versie 4 of 5 van BlackBoard en verder)

Bijdrager
    Igor

hier nog nooit problemen gehad met blackboard. (TU Delft) Maar weet je zeker dat de extensie er goed bij staat?

Bijdrager
    rzeeuw

Alvast dank voor alle reacties.

Ze zit (ook) op de Vrije Universiteit van Amsterdam. En zover ik kan zien is de extensie goed. Ze heeft een keer het bestand naar iemand anders gemaild die het dan ge’upload heeft en toen ging het wel goed. Het ligt dus schijnbaar niet aan het bestand, maar ergens gaat het bij het uploaden niet goed. Het gaat over uploaden in ‘Discussion Board’ overigens.

Sleutelbeheerder
    Night

Zorg er wel voor dat je een bestandnaam hebt zonder vreemde tekens of spaties.

Inactief
    Anoniem

@rzeeuw: ik studeer ook aan de VU en had afgelopen week hetzelfde probleem. Ik heb de helpdesk gemaild maar nog geen reactie teruggekregen..

Bijdrager
    rzeeuw

@Night: Er zit wel een ‘;’ in de bestandsnaam. Maar wanneer ze de bestanden mailt naar studiegenoten lukt het (op één keer na) wel. Dus daar zou het denk ik niet aan kunnen liggen.

@C
    . Hoff: Zou u de reactie wanneer u deze krijgt willen posten of mailen ([email protected])

(Alvast) bedankt!

Roel

Inactief
    Anoniem

Ja is prima. Ik heb tot op heden nog niets gehoord helaas.

Ik ben benieuwd!

Inactief
    Anoniem

N.a.v. mijn e-mail kreeg ik een reactie terug. Vervolgens nog wat contact gehad. Het probleem is doorgespeeld naar Blackboard.

—————————————-
    Dag Christiaan,

Kan jij een nieuwe screenshot maken van de foutmelding?

Groet,
    Sima
    —————————————-
    From: Christiaan Hoff [mailto:***@gmail.com]
    Sent: woensdag 2 mei 2007 13:09
    To: Helpdesk
    Subject: Re: Safe Assignment

Geachte heer, mevrouw,

Het is een Word bestand en heet Zwolle_GroepB_Team1_SM_Case3.doc.

Met vriendelijke groet,

Christiaan Hoff
    Bedrijfswetenschappen
    —————————————-
    Op 2-mei-2007, om 13:06 heeft Helpdesk het volgende geschreven:
    Beste Christiaan,

Wat voor bestand is het? Hoe heb je je bestand genoemd?

Groet,
    Sima
    —————————————-
    Sent: woensdag 2 mei 2007 12:00
    Subject: Re: Safe Assignment

Geachte heer, mevrouw,

Vanochtend heb ik geprobeerd opnieuw een case te uploaden en ik kreeg opnieuw de foutmelding.
    Waar zou dit aan kunnen liggen?

Met vriendelijke groet,

Christiaan Hoff
    Bedrijfswetenschappen VU
    —————————————-
    Op 2-mei-2007, om 11:11 heeft Helpdesk het volgende geschreven:

Beste Christiaan,
    Er waren wat problemen met safe assignment zelf maar ze zijn inmiddels opgelost. Heb je geprobeerd je opdracht opnieuw uploaden?
    Groet,
    Sima
    FEWEB Helpdesk
    —————————————-
    Sent: woensdag 2 mei 2007 9:25
    Subject: Safe Assignment

Geachte heer, mevrouw,
    In mijn e-mail van 19-04 j.l. heb ik aangegeven dat ik problemen heb met Safe Assignment in Blackboard. Tot op heden heb ik nog geen reactie gehad. Zou u me nog een reactie kunnen geven op onderstaand bericht?
    Alvast hartelijk dank. Met vriendelijke groet,

Christiaan Hoff
    Bedrijfswetenschappen VU

Bijdrager
    kenmasters

BB is een beetje rare software en die verschilt nogal per locatie. Toen ik in 2003 in Groningen op school zat werkte alles prima. In 2005 ging ik in Emmen studeren en kon ik alles behalve bestanden uploaden, heel apart. De oplossing bleek te zijn om al mijn Safari SIBL plugins weg te gooien, toen deed ‘ie het weer.

; in bestandsnamen is overigens niet zo’n goed idee, willen sommige OS’en nog wel eens in stikken.

Inactief
    Anoniem

Ik heb inmiddels een reactie gehad op vorige correspondentie.
    Even Firefox installeren dus. Ik hoor wel of het bij jou lukt. Ik hoef de komende tijd in ieder geval geen bestanden meer te uploaden. Misschien zou jij (rzeeuw) me op de hoogte kunnen houden?
    Alvast bedankt!

—————————————————-
    Beste Christiaan,

Dit hebben wij terug gekregen van centrale blackboard. Mijn collega werkt thuis ook met iMac en ook alleen met Firefox i.p.v. Safari, dit alles zonder problemen.

Groeten,
    Sima

Over onderstaand probleem van de iMac-gebruiker heb ik van SafeAssignment / MyDropbox het volgende antwoord terug gekregen:

Support for Safari was introduced in SafeAssignment 2.0.10. The earlier SafeAssignment versions were not compatible with this browser. Please confirm that you are currently using SafeAssignment 2.0.10. It is also likely that the student is trying to upload papers in unsupported file formats (e.g. MS Word 2007).

Wellicht schiet de student er weinig mee op, maar gebruikt de student bijvoorbeeld ook Word 2007 uit Office 2007? Ik heb reeds nagevraagd wanneer zij denken compatible te zijn met Office 2007. Overgiens is SafeAssignment 2.0.10 alleen maar compatible met Blackboard 7.2, we hebben er dus vooralsnog weinig aan.

We raden de student aan om Firefox te gebruiken in plaats van Safari en (indien relevant) een vorige Mac OS-compatible versie van Word.

Vriendelijke groet,
    Steve Pang

Dienst Informatietechnologie
    vrije Universiteit amsterdam

Bijdrager
    rzeeuw

Dank je voor alle moeite!

Ik zal ’t doorgeven aan haar en vraag meteen of ze een testbestandje zou willen uploaden. Laat wel weten hoe dat gegaan is.

Roel

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.