6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    jebman

.doc en .docx met wachtwoord

Hoe kan ik een wachtwoord beveiligd .doc en docx document openen en bewerken en weer opslaan als .doc/.docx?
    Pages en word for Mac eten geen wachtwoord beveiligde documenten. Voorvertoning wel maar wegschrijven in zelfde formaat kan weer niet. Evernote kan ze ook openen maar ook niet bewaren. Open office kan het ook niet openen.

Bijdrager
    jebman

Heb word for Mac 2008 niet de 2016 versie die het volgens MS wel zou kunnen

Bijdrager
    mowat

Ik heb ook word voor mac 2008 en bij mij kan je toch .doc documenten beveiligen en de beveiliging weer opheffen. Je moet natuurlijk wel het wachtwoord kennen anders kan je het niet openen of de beveiliging niet opheffen.
    Gewoon via extra / document beveiligen en extra / beveiliging opheffen. – Of via voorkeuren/beveiliging.

aanv. : en ook een docx document openen , wijzigen en weer opslaan lukte met Word 2008.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  mowat.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  mowat.

Bijdrager
    jebman

Ja dat las ik ook op het internet. Maar de documenten die ik opgestuurd krijg worden niet geopend, fout melding. Pages kan er al helemaal niets mee.

Bijdrager
    mowat

Dan is er toch iets fout met dat document.
    Ik heb zojuist nog even geprobeerd een docx word document te openen met pages en dat lukt. Gewijzigd en via archief/ stel een wachtwoord in een wachtwoord ingesteld. Geopend , met invoering van dat wachtwoord en weer verwijderd via archief/ verwijder wachtwoord en weer eens geopend. En ,alles lukt perfect.

Bijdrager
    jebman

Tja, krijg voor mijn werk meerdere keren per dag een .doc of .docx toegestuurd en krijg je ze alleen maar geopend via voorvertoning en evernote.

En wanneer word geopend is en ik dan wil openen krijg ik melding dat het wachtwoord onjuist is terwijl ik echt het juiste gebruik.
    Word for Mac 2008 12.3.0 osx 10.9.5.

@mowat: ik ga ze op het werk eens vragen om een vergelijkbaar document naar mij te sturen zonder relevante info en dan eens kijken of anderen met een mac dit probleem ook ervaren. Dan weet ik of het aan mij of de verzender ligt.
    Altijd gedacht dat het gewoon niet compatibel was en via voorvertoning gedaan maar ze willen nu dat ik ook wijzigingen in het document ga aanbrengen…

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  Night. Reden: GEEN MONOLOGEN GRAAG. Ga met je muis over je avatar en klik op het driehoekje en dan op 'Bewerk'. je kunt dan eenvoudig je bericht corrigeren en/of aanvullen
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.