14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Picazi

DNS veranderen voor Netflix USA, ' gevaarlijk'?

Ha Mac kenners

Via Firefox en de iMac kijk ik met mn betaalde Netflix account heel makkelijk via MediaHint (volgens mij geheel legaal) de USA Netflix. Veel meer films weet je wellicht;-)
    Media Hint kan je via Add-ons heel makkelijk aan of uit zetten.

Met de iPad is dit ander verhaal, ik heb nu via US Unblock een trial lopen en dan verander je zeg maar de DNS in hun aangegeven code.
    En het werkt!!!! US aanbod op de iPad kijken kan dan echt prima!!!

1)Ik vraag mij alleen of, is dit gevaarlijk? Ik heb eigenlijk geen idee wat er gebeurd. Is het qua veiligheid dus ok?
    2)Ik heb mn oude DNS setting opgeschreven en verander die weer terug als ik moet internet bankieren of iets dergelijk. Of ik wis de netwerkinstellingen en voer mn wifi opnieuw in. Is dit handig.

Veiligheidsvraagje dus! Kan het kwaad?
    Ik zag overigens dat US unblock na verloop betaald moet. Ik zag dat Unlocator.com een gratis beta versie heeft. Iemand daar ervaring mee?

Dank dank, en goede week toegewenst

Bijdrager
    Imade

Ik maak sinds net gebruik van unlocator.com en moet zeggen dat het prima en stabiel werkt.
    Merk in feite niet dat ik van een omweg gebruik maak, heb zelfs toegang tot Skynews gekregen erdoor door mijn apple store locatie naar VS te zetten.
    of het echt veilig is… geen idee.. daar durf ik geen 100% garantie voor te geven.
    Om die reden heb ik dan ook alleen mijn Apple TV gebruikt voor unlocator.com.
    Via mijn overige apparaten kan ik daardoor gewoon rustig van de Nederlandse Netflix bestand gebruik maken.

Bijdrager
    jv65

Ik heb de DNS code(s) van deze site op m’n Samsung Smart TV ingesteld. Kost niets en werkt perfect. Het is wel zo dat Netflix om de zoveel tijd (sommige) DNS codes blokkeert, maar daar heb ik zelf nog niets van gemerkt. Paar maanden geleden ingesteld en het werkt nog steeds.

Bijdrager
    Picazi

Ha dank voor jullie antwoord: ik ben vooral nu benieuwd of ik met de handeling van het terugzetten van mijn oude DNS code’s (via netwerkherstel) de boel weer veilig maak (zodat ik dan weer gerust kan internetbankieren). Of blijft er ‘iets’ open?

Thanks

Bijdrager
    madcat

Ik weet niet precies hoe de DNS hack werkt, misschien spoofen ze de SRV entry waar de locatie in staat beschreven.
    Mediahint maakt iig gebruik van een proxy tijdens de request zodat het lijkt alsof je in amerika zit, maar bij het streamen van video heb je wel een directe connectie. Waardoor het wel lekker snel is.
    Het nadeel zou dan kunnen zijn dat je ook reclame dat bedoelt is voor amerika gaat krijgen of dat andere websites een verkeerde locatie door krijgen

Het zou kunnen dat mediahint weet welke zaken je op netflix bekijkt en in het ergste geval (anti NSA hoedje op) weet naar welke websites je surft

http://www.guidingtech.com/17013/easiest-way-surf-watch-netflix-pandora-hulu-outside-us/

Chrome extension that lets you use Pandora, Hulu, and Netflix outside of US. from chrome

Bijdrager
    zepkleiker

Ik maak inmiddels twee jaar gebruik van dit soort diensten. (Eerst Unblock-US, maar tegenwoordig gebruik ik UnoDNS.) Ik ben er destijds mee begonnen om de Amerikaanse Netflix hier in Nederland te kunnen gebruiken.

Het nadeel daarvan is dat ál je DNS-requests dan inderdaad via die dienst lopen. In theorie zou het dus mogelijk zijn dat die dienst stiekem data aftapt van onbeveiligde verbindingen, als je bijvoorbeeld Facebook op gaat zonder dat je data over SSL loopt. Om dat soort zaken te voorkomen heb ik een eigen DNS-server opgezet in de Amazon Elastic Computing Cloud, die alleen DNS-requests doorstuurt die daadwerkelijk over Netflix gaan (en enkele andere diensten). Alle andere DNS-requests worden gewoon afgehandeld zonder ze door te sturen naar UnoDNS.

Het is wellicht wat te technisch voor sommigen, maar ik ben wel blij met deze opzet. Geeft me een veel rustiger gevoel.;-)

Bijdrager
    Picazi

Dus als ik mediahint weer uitzet in firefox (op de iMac) en/of op mn iPad mn DNS weer terugzet als ik weer klaar ben met Netflix ( en dus internetbankier via de vertrouwde wijze) moet het wel goed gaan toch?

Bijdrager
    madcat

jep, of firefox voor browsen en safari voor bankieren

Bijdrager
    Tim95

Een DNS server zet namen om in een IP, een IP is nodig om de server achter de website te benaderen. Zie het als een telefoonboek. Een niet erkende DNS server zou een ander IP kunnen meegeven. Als jij bijvoorbeeld Facebook.com in typt dan zou de DNS server een ander IP mee kunnen geven dan daadwerkelijk van Facebook is. Op dat andere IP zal dan een nep Facebook staan die jouw login gegevens opvangt.

De grote maar is dat grote sites altijd SSL gebruiken (groen slotje, groene naam, groene adresbalk o.i.d.). Als de DNS server dan een vals IP meestuurt zal de browser gelijk protesteren dat het certificaat niet matched met de site. In principe is het voor kwaadwillige alleen maar interessant om de website van de bank, faceboo, twitter et cetera te vervalsen maar die maken allemaal gebruik van SSL.

Helemaal 100% veilig is het dus niet maar je kunt als je een beetje een bekende DNS server pakt kun je het gerust vertrouwen.

Bijdrager
    VakFlaps

Waarom geen VPN? http://vpnservice.nl/netflix/netflix-usa-iphone-ipad/ Veel makkelijkers in- en uitschakelen + voor elk platform zijn apps beschikbaar.

Bijdrager
    Imade
    VakFlaps op 15 augustus 2014

Waarom geen VPN? http://vpnservice.nl/netflix/netflix-usa-iphone-ipad/ Veel makkelijkers in- en uitschakelen + voor elk platform zijn apps beschikbaar.

Maar dan moet je ook via je Windows/Linux bak gebruik van kunnen maken.
    Niet iedereen is 100% Apple qua apparatuur, zo gebruik ik Windows bak omdat daarvan de HDD en geheugen nog vervangbaar is.
    Dat kan je van de nieuwe Macbook lijn niet zeggen.

Anoniem

Ik gebruikte eerst , maar daar zijn nogal wat hackers op het netflix. Je gebruikt immers de dns van een netwerk. Kijk uit hiermee, er is niks gratis op deze planeet. Nu maar beter een paar euro per maand betalen via

Bijdrager
    jamesvang1986

Ik ben niet begrijpen dat de reden waarom mensen geen gebruik maken van VPN . VPN is een voor alle oplossing of u wilt kijken Shows , of voor privacy of voor gaming . Hier is de lijst van top 5 VPN -software die u kunt gebruiken voor uw vrijheid. http://www.vpnranks.com/5-best-vpn-software/

Bijdrager
    robert887

Welnee, dit is niet gevaarlijk. Ik gebruik http://deblocks.com – nederlandse versie unlocator voor het wijzigen van mijn dns. Het werkt perfect. Heb een veel groter aanbod. Kijk, als Netflix het verbied, loopt iedereen weg. En er zijn veel mensen uit anderen landen die geen netflix nog kunnen ontvangen. Als ze het zouden stopzetten, man man man, wat een omzet verlies is er dan. Dan ga ik persoonlijk ook gewoon illegaal downloaden. Dit vind ik een prima oplossing. Soms switch ik naar nederlandse netflix maar meestal de amerikaanse versie. Ik kijk nu The witches of east end S2. Nou die vind je dus echt niet op nederlandse netflix. En zo heb ik tig voorbeelden. Tevens zijn de films ook nieuwer. Heb er van 2014 en 2015. Aanbod zat.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.