11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Femke_s

DNS server niet te vinden na vervanging COAX

Sinds het vervangen van de Coax kabel van mijn modem (internet via Ziggo) wegens internet heb ik problemen met de DNS server. Op alle andere apparaten in huis doet internet het behalve op mijn Macbook. De verbinding is er wel (het wifi signaal wordt gevonden) maar als ik een pagina open krijg ik de dns_probe_finished_no_internet foutmelding.

Ook de wifi op mijn werk lijkt plotseling niet meer te werken, ik krijg dan dezelfde foutmelding. Het lijkt dus wel of er opeens iets mis is met de server verbdining.

Wat ik al heb geprobeerd:
    – Een andere browser gebruiken, hier krijg ik dezelfde foutmelding.
    – Verschillende andere DNS servers gebruikt (zoals een open DNS, de Ziggo DNS en een Google DNS).
    – Alle DNS servers verwijderd en op Renwe DHCP lease geklikt

Niks van dat alles werkt, heeft iemand enig idee waar de oplossing ligt?

Bijdrager
    Shmoo

Ik neem aan de coax-kabel dat binnenkomt en richt je ingang van het modem gaat?

Volgens mij kun jij hier helemaal niets aan doen en moet je wachten dat Ziggo een DNS reset doet. Dat gebeurt dacht ik elke 24 uur.

Bijdrager
    Femke_s

Yes klopt, het is de Coax die van de muur richting de Ziggo modem gaat. Maar oke, wat gek zeg, aangezien er in het netwerk op mijn werk niks is veranderd en ik daar hetzelfde probleem heb.

Bijdrager
    Shmoo

Dat is raar, dus niet die kabel van buiten die naar binnenkomt?

Ik neem aan dat je het modem al eens een minuutje hebt uitgeschakeld (reset) en daarna alles weer insteken.

Bijdrager
    Shmoo

Ooo en nog iets.. Hoelang is de kabel van de muur tot aan het Ziggo modem?

Ziggo wilt namelijk dat je die kabel niet te lang maakt. Je kunt dus niet een coax kabel van de kelder (punt van binnenkomst) naar zolder trekken en daar het modem zetten. Ziggo adviseert het modem in de buurt van je aansluiting te plaatsen.

Bijdrager
    Femke_s

Ja, de Coax kabel die van de data wandcontactdoos naar de modem loopt. Het is een oud huis dus het is echt nog zo’n ouderwets ding dat in de woonkamer staat. De kabel is nog geen anderhalve meter lang, dus dat kan het probleem niet zijn lijkt me.

En inderdaad, heb zowel de modem als de router meerdere keren uit gehad en stekker er volledig uit gehad.

Het meest opvallende is nog wel dat alle andere apparaten (dus ook andere laptops), het wel gewoon doen. Het lijkt dus bijna alsof er op de een of andere manier toch iets op mijn macbook is veranderd, aangezien de internetverbinding wel gewoon werkt.

Bijdrager
    Shmoo

Hmm en wat als je eens het (reeds onthouden) WiFi netwerk op je MacBook wist en dan de computer opnieuw opstart en een nieuwe verbinding maakt alsof het je eerste keer is.

Bijdrager
    McPim

Er is iets mis met de instellingen van je MacBook (want op je werk doet ie het ook niet) dus het heeft niks met de coax kabel te maken. Staat er bij je netwerkinstellingen -> geavanceerd in het tweede tabje ‘via DHCP’? In het derde tabje zou dan (automatisch) het adres van je router moeten staan, en geen handmatig ingevulde DNS adressen. Klopt dat bij jouw instellingen?

En maak eens een nieuw gebruikersaccount aan op je MacBook en kijk of je daarin wel een internetverbinding hebt met Safari?

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Nieuwe Locatie aanmaken in je Netwerk-voorkeuren?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Vraag me af of het iets met die coaxkabel te maken heeft. Die is wel belangrijk, het moet liefst een goede kwaliteit zijn.

Maar omdat het probleem zich alleen bij je MacBook voordoet denk ik dat het probleem daar zit.

Probeer eens je lokale DNS cache te flushen: Vanuit de terminal typ je:

sudo killall -HUP mDNSResponder

(aanvulling): het maakt blijkbaar nogal uit welke versie OS je hebt.
    Kijk hier voor wat meer info” http://www.hongkiat.com/blog/how-to-clear-flush-dns-cache-in-os-x-yosemite/

Bijdrager
    Femke_s

Het is inmiddels opgelost. Ik kwam erachter dat mijn macbook een andere IP adres bij de router aangaf dan dat mijn telefoon deed (terwijl deze wel op dezelfde wifit zat). Geen idee hoe dit kon, maar na het aanpassen hiervan werkte alles weer vlekkeloos. Thanks voor de hulp.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.