8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    dvanduijn

DNS programma Mac OSX

Een tijdje geleden heb ik een programmaatje/tool gebruikt die automatisch de beste DNS instelde op mijn MacBook Pro. Nou ben ik deze op de één of andere manier kwijtgeraakt en weet ook niet meer hoe het precies heette.

Weet iemand misschien wat ik bedoel?

Bijdrager
    Yaris

Namebench?

Bijdrager
    dvanduijn

Ja die is het! Dankje!

Bijdrager
    Johnnie5

Vraag me af wat de beste optie is.
    DNS veranderen op mijn iMac of op de Airport Extreme?

Bijdrager
    Pieterr

Beste optie is om met je tengels van de DNS settings af te blijven. Die je (automatisch) van je ISP krijgt doen het uitstekend.

Geblokkeerd
    Anoniem

Helemaal als je een tool van een derde partij het voor je gaat laten doen. Niets wat die partij dan tegenhoudt om jouw naar hun vervuilde DNS te sturen, waardoor de ING Bank site plots verwijst naar hun eigen server… bijvoorbeeld.

Bijdrager
    iep

Afgezien daarvan wordt DNS binnen een lokaal netwerk ook gebruikt voor lokale apparatuur. De externe DNS servers van de isp, Google, OpenDNS, etc. weten die allemaal niet waardoor je ineens niet meer bij dingen als je mail, printers, etc. kunt komen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Yepperdeyep. Laat al je computers intern gewoon de router als DNS server gebruiken, er van uit gaande dat de router ook IP adressen uitdeelt in je netwerk. Dan kan je als je wilt nog best met de DNS instellingen van je router rommelen, maar ook daar raad ik alleen maar vertrouwde bronnen aan. Je eigen ISP, Google of OpenDNS.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.