25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    House of Bamboo

DNS probleem specialcase.be / alleen op mobiele devices te zien

Beste,

Ik ben afgelopen week verhuisd naar antagonist met mijn website specialcase.be. Door ferm gepruts van de vorige provider zijn de gehele inhoud + 50.000 producten verdwenen. De backups hebben ze verwijderd ipv 30 dagen bewaren enfin …

Tot ik een oplossing kan bedenken wou ik iig een melding plaatsen op de site maar op eoa vreemde manier kan ik deze niet bezoeken, (deze site is niet bereikbaar, site doet er te lang over …).

Op mijn Android GSM is de hello world boodschap van WordPress te zien, op mijn iPad ook. Maar ondanks cache constant wissen en DNS flush van High Sierre iMac en flush van Mojave macbook … gewoon niet te doen maar de site is niet te bereiken waardoor ik niet kan inloggen, tenzij ik op de iPad ga werken maar dat is verre van handig.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Antagonist kan de site gewoon zien op de computer, mijn familie op Windows computers, geen probleem …

Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe dit kan.

Bedankt bij voorbaat.

Peter

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Website is gewoon in orde. DNS is ook goed: https://dnschecker.org/#A/specialcase.be

Denk dat het probleem bij jezelf ligt. Heb je aanpassingen gedaan in de hosts file?

Bijdrager
    House of Bamboo

Bedankt voor te checken.

Ik vrees ook dat het probleem bij mij ligt maar qua kennis ben ik inmiddels de kluts kwijt waar het aan kan liggen.

Hosts files zegt me zo niets dus dan is de kans groot dat ik daar niets aan gedaan heb.

Bijdrager
    Kwadraatje

Start die Macs eens in veilige modus op, gevolgd door een normale opstart:

https://support.apple.com/nl-nl/HT201262

Moderator
    Night

Wat staat er bij jou bij:

 → Systeemvoorkeuren → Netwerk → Geavanceerd → tabje ‘DNS’

Bijdrager
    EagerB0bNerd

En, als je naar https://specialcase.be gaat, wat zie je dan? Wat is de foutmelding?

(ah, zie het al, site is niet bereikbaar)

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken geleden door EagerB0bNerd.
    Bijdrager
    House of Bamboo

<p class=”cite”>Kwadraatje op 28 juni 2020 om 08:28</p>
    Start die Macs eens in veilige modus op, gevolgd door een normale opstart:

https://support.apple.com/nl-nl/HT201262

Bedankt, dit heb ik nog nooit gedaan dus ga de link volgen en eens uitproberen.

Bijdrager
    House of Bamboo

<p class=”cite”>Night op 28 juni 2020 om 09:41</p>

Hier staat gewoon het intern IP adres en rechts fritz box.

Bijdrager
    House of Bamboo

<p class=”cite”>EagerB0bNerd op 28 juni 2020 om 10:04</p>
    En, als je naar https://specialcase.be gaat, wat zie je dan? Wat is de foutmelding?

(ah, zie het al, site is niet bereikbaar)

Inderdaad.

Bij Safari: (voorheen, de site doet er te lang over of niet bereikbaar)

Safari Melding

Bij Chrome:

Deze site is niet bereikbaar
    Het duurt te lang voordat specialcase.be reageert.

Probeer dit eens:

Controleer de verbinding
    Controleer de proxy en firewall
    ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Moderator
    Night

House of Bamboo op 28 juni 2020 om 10:41

<p class=”cite”>Night op 28 juni 2020 om 09:41</p>

Hier staat gewoon het intern IP adres en rechts fritz box.

Vreemd

Bij mij staan daar de DNS servers die ik gebruik:

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Dat zou ik proberen, vul daar (links) dezelfde adressen in die Night gebruikt.

Bijdrager
    bokje55

Hoi House of Bamboo,

Mogelijk ligt het aan de DNS-records achter het domein specialcase.be. Het kan zijn dat er (door de oude provider en de verhuizing) alleen records zijn aangemaakt voor IPv4 en niet voor IPv6. De site is dan ‘gewoon’ bereikbaar, behalve voor devices die alleen IPv6 ondersteunen. Het is echter een wilde gok! Ik raad je aan om (opnieuw) contact op te nemen met de Support van Antagonist. Wellicht kun je ze wijzen op het mogelijk ontbreken van DNS-records voor specaialcase.be.

Ik werd trouwens zelf ook bij Antagonist, maar op een andere afdeling. Ik heb dan ook minder verstand van deze techniek, dan onze Support, sorry! Ik zag dit bericht toevallig voorbij komen op Onemorething.nl, vandaar mijn reactie. Ik hoop dat je snel een oplossing vindt. Veel succes!

Groeten, Jeroen!

Bijdrager
    House of Bamboo

<p class=”cite”>bokje55 op 28 juni 2020 om 14:03</p>
    Hoi House of Bamboo,

Mogelijk ligt het aan de DNS-records achter het domein specialcase.be. Het kan zijn dat er (door de oude provider en de verhuizing) alleen records zijn aangemaakt voor IPv4 en niet voor IPv6. De site is dan ‘gewoon’ bereikbaar, behalve voor devices die alleen IPv6 ondersteunen. Het is echter een wilde gok! Ik raad je aan om (opnieuw) contact op te nemen met de Support van Antagonist. Wellicht kun je ze wijzen op het mogelijk ontbreken van DNS-records voor specaialcase.be.

Ik werd trouwens zelf ook bij Antagonist, maar op een andere afdeling. Ik heb dan ook minder verstand van deze techniek, dan onze Support, sorry! Ik zag dit bericht toevallig voorbij komen op Onemorething.nl, vandaar mijn reactie. Ik hoop dat je snel een oplossing vindt. Veel succes!

Groeten, Jeroen!

@Night
    ; @EagerB0bNerd en @bokje55 bedankt voor jullie hulp.

Ik heb de DNS gegevens van Night eens overgenomen maar dat maakte helaas geen verschil uit, daarna heb ik de primaire en secundaire van mijn huidige provider EDPnet.be, ingevuld en biedt ook geen soelaas.

Daarna, bedankt Jeroen! heb ik via google even gezocht en een IP6 test gedaan en hier is duidelijk wat mis, bij mijn provider neem ik aan. Beetje abracadabra op dit punt maar kan me voorstellen dat dit misschien de oorzaak is?

Bijdrager
    bokje55

Hoi,

Zojuist heb ik even met een collega bij Antagonist overlegd en het viel ons op dat voor het domein specialcase.be geen IPv6-adres en -records bestonden (voor houseofbamboo.be bestond deze wel). Waarschijnlijk zijn deze verloren gegaan tijdens de verhuizing? We hebben deze in ieder geval nu toegevoegd.

Wil je eens kijken of het probleem is opgelost? Er kan nog wat DNS-vertraging bestaan, maar dat moet over max. 1 uur over zijn.

Ik hoor graag van je!

Groeten, Jeroen

Bijdrager
    House of Bamboo

<p class=”cite”>bokje55 op 29 juni 2020 om 09:28</p>
    Hoi,

Zojuist heb ik even met een collega bij Antagonist overlegd en het viel ons op dat voor het domein specialcase.be geen IPv6-adres en -records bestonden (voor houseofbamboo.be bestond deze wel). Waarschijnlijk zijn deze verloren gegaan tijdens de verhuizing? We hebben deze in ieder geval nu toegevoegd.

Wil je eens kijken of het probleem is opgelost? Er kan nog wat DNS-vertraging bestaan, maar dat moet over max. 1 uur over zijn.

Ik hoor graag van je!

Groeten, Jeroen

Hoi Jeroen,

Dankjewel voor het initiatief! Dat waardeer ik zeer.

Volgens die IP test zouden deze IPv6 gegevens inderdaad niet bestaan, bij House of Bamboo bestond dit probleem inderdaad niet maar dit domein heb ik bij jullie geregistreerd dus dat zal het verschil waarschijnlijk zijn. Op dit moment krijg ik nog de error connection timed out melding maar ik zal het later op de dag nog eens proberen.

Ik laat je weten wanneer het in orde is.

Groeten,
    Peter

Bijdrager
    bokje55

Hoi House of Bamboo,

Ik was nog even nieuwsgierig of het inmiddels al werkt?

Groeten, Jeroen

Bijdrager
    House of Bamboo

Hoi Jeroen,

Helaas, was het maar waar. Ik heb naast safari & chrome nu ook mozilla geïnstalleerd aangezien het nog steeds niet werkte maar de site is nog steeds niet bereikbaar.

Groeten, Peter

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Zou je eens een terminal venster willen openen en dan het volgende typen:

sudo nano /etc/hosts

en dan return. Dan geef je je wachtwoord van je computer en weer return. En dan een screenshot plaatsen van wat je ziet?

Bijdrager
    House of Bamboo

<p class=”cite”>EagerB0bNerd op 30 juni 2020 om 20:06</p>
    Zou je eens een terminal venster willen openen en dan het volgende typen:

sudo nano /etc/hosts

en dan return. Dan geef je je wachtwoord van je computer en weer return. En dan een screenshot plaatsen van wat je ziet?

Ja hoor, hier de screenshot

Bijdrager
    Kwadraatje

Blijkbaar heeft iemand het ooit nodig gevonden om jouw specialcase.be permanent naar IP-adres 185…enz te laten verwijzen. Hoort waarschijnlijk bij je vorige provider. Die laatste twee regels moeten dus weg.

Instructies vind je bijvoorbeeld hier: https://www.howtoisolve.com/how-to-edit-hosts-file-on-mac-ei-capitan-yosemite-server/

Bijdrager
    House of Bamboo

<p class=”cite”>Kwadraatje op 30 juni 2020 om 22:12</p>
    Blijkbaar heeft iemand het ooit nodig gevonden om jouw specialcase.be permanent naar IP-adres 185…enz te laten verwijzen. Hoort waarschijnlijk bij je vorige provider. Die laatste twee regels moeten dus weg.

Instructies vind je bijvoorbeeld hier: https://www.howtoisolve.com/how-to-edit-hosts-file-on-mac-ei-capitan-yosemite-server/

Man man man …. daar was ik dus never nooit niet achtergekomen!

Heel erg bedankt voor de hulp! Ik heb de laatste 2 regels verwijderd en bestand opgeslagen zoals in de link uitgelegd werd en rara … op alle computers kan ik eindelijk mijn lege shop weer zien en na weken gepruts beginnen.

Bedankt allemaal voor de tips en hulp;-)

Groetjes
    Peter

Bijdrager
    Kwadraatje

Fijn zo. De grote vraag is nu alleen waarom die hosts file ooit is aangepast. Heb je dat zelf gedaan of wat?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Kan goed zijn dat dat ooit gebeurd is bij de ontwikkeling van de eerste site.

Providers geven vaak instructies om zo aan je site te kunnen werken voor een domein actief is: alvast online

Bijdrager
    bokje55

Goed om te lezen dat het opgelost is! Veel succes met je websites!

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>EagerB0bNerd op 1 juli 2020 om 11:30</p>
    Kan goed zijn dat dat ooit gebeurd is bij de ontwikkeling van de eerste site.

Providers geven vaak instructies om zo aan je site te kunnen werken voor een domein actief is: alvast online

En daar zetten ze dan niet bij dat het verstandig is om dat daarna weer terug te draaien. Eigen risico, geen support verder. Lekker is dat.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.