12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    bedhead

DMS: welk cms-systeem ondersteunt dit goed?

Beste forumleden

Ik ben reeds enkele weken op zoek naar een eenvoudig cms-systeem om PDF-bestanden op de site te zetten. Deze bestanden moeten tweedagelijks aan een tabel toegevoegd worden (steeds een nieuwe rij). Deze tabel bestaat uit 4 kolommen. De 4de kolom is de digitale brief. Wanneer de bezoekers klikken op ‘download deze brief’, dan kunnen ze de PDF bekijken en downloaden.
    Voor ons moet het vooral gemakkelijk werken: een tabel moet gemakkelijk te maken zijn (éénmalig) en nieuwe rijen gemakkelijk toe te voegen (tweedagelijks). We moeten ook de bestanden met het CMS-systeem rechtstreeks kunnen uploaden, zodat we niet moeten zooien met FTP-uploaders en dergelijke. Dus gewoon selecteer ‘download de brief’ hang daar de PDF aan en klaar.

Ik heb reeds Cushy CMS geprobeerd (leuk systeem, maar dit gaat niet). Ook PageLime is de revue gepasseerd, maar voldeed niet.
    Is er dus iemand die een goede tip heeft? Advies?

Vriendelijke groetjes

Bedhead

Bijdrager
    oostie

Drupal in combinatie met de views module:grin:

Bijdrager
    bedhead

Dank je, maar Drupal is uitgesloten. WordPress wil ik nog overwegen, maar ook daar schijnt geen echt deftige plugin voor te bestaan…

Bijdrager
    Eelco

Het kan met behoorlijk wat systemen maar ik zou in dit geval eens kijken naar MojoMotor of WebYep: deze bieden behoorlijk wat vrijheid om een pagina naar jouw wens in te richten.

WebYep is een flat file CMS: dat werkt wat trager als er heel veel bestanden aanhangen, maar in de praktijk heb ik nog nooit veel hiervan gemerkt (één site draait al zes jaar op WebYep: krijgt elke twee jaar een complete makeover en draait nog steeds goed. Het enige probleem is dat ik aan de host moet vragen om de data voor mij te zippen als ik hem nodig heb aangezien de 4000 bestanden niet meer via FTP valt op te halen).

MojoMotor ken ik niet heel erg goed: het is echter van de makers van Expression Engine: één van de meest flexibele CMS systemen (vanuit het oogpunt van een designer tenminste) die ik ken.

Bijdrager
    Willem1

Wil je niets opdringen maar de optie van oostie is beslist geen slechte.

In Drupal kun je in combinatie met views tabellen met eigen inhoud genereren.
    In het begin zul je nog niet zo veel bestanden hebben maar na enige tijd zul je een gigantische tabel krijgen met data.
    Met Drupal kun je dan een tabel maken met een b.v. een filter waarmee je op datum kunt filteren.
    Als je daarbij ook nog eens de token module gebruikt dan kun je ook nog eens alle pdf bestanden per maand of per jaar in een aparte folder uploaden.

Op deze manier hou je de boel overzichtelijk.
    Tenslotten kun je ook nog eens de downloadcounter gebruiken zodat je kunt zien hoeveel er gedownload wordt.

Mvgr,
    Willem

Bijdrager
    oostie

en de pager niet vergeten :sarcastic:

Bijdrager
    oostie

Daarbij is Drupal Open source, dus gratis zo te zien zij de 2 die hierboven worden genoemd dat niet.

Bijdrager
    Eelco

…maar €30,- voor WebYep is nou niet echt heel veel geld?

Maar goed: Drupal is misschien een beetje overkill voor wat er gevraagd wordt.

Bijdrager
    oostie

klopt, met drupal kan je natuurlijk veel meer maar is zeker geschikt voor de vraag die gesteld word.
    maar waarom betalen als je zoals je zelf al zegt voor veel meer functionaliteit niks hoeft te betalen?

Bijdrager
    Eelco

Ach: voor het gemak? Ik vind Drupal persoonlijk nogal weerbarstig om voor te schrijven: ben blijkbaar meer geschikt voor WordPress (of simpelere CMS’jes).

Bijdrager
    oostie

nou, sinds een paar maanden is Drupal 7 uitgekomen..deze is heel wat gebruiksvriendelijker geworden:)

Bijdrager
    Eelco

Ga ik eens naar kijken!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.