5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    BJVR

.DMG schermpjes maken (of zoiets)

Ik heb een vraag en weet niet eens hoe het heet of waar ik het moet plaatsen dus een Mod moet het topic maar even verplaatsen als dit hier niet past.

Nou dr komt tie,

Hoe maak je een persoonlijke .dmg of .iso achtergrond?

Ik bedoel ik was net Opera, Chrome en Firefox opnieuw aan het installeren en als je dan op hun .dmg klikt dan opent er zo’n (single) Finder venster met een achtergrond in de ‘huisstijl’ van het product en vaak bij de wat betere programma’s zelfs nog een mapje naar je Applications folder zodat je het te installeren programma maar op het mapje hoeft te slepen.

Ik was wel heel nieuwsgierig hoe ze zoiets maken ..
    Want miss. is dit ook wel te fixen voor je USB-Stick?

Bijdrager
    youp.c

kijk een naar iDMG: linkje

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Inderdaad, iDMG kan dat. Als je het op je USB stick wilt kan dat ook met de Finder:
    1. Open de stick
    2. ctrl+klik op de (witte) achtergrond
    3. Kies ‘Show View Options’ (Toon Weergave Opties?)
    4. Kies bij ‘Background:’ voor ‘picture’ en kies een afbeelding.
    5. Klaar!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als toevoeging aan Waffle: zorg wel dat de afbeelding ook in de DMG of op de USB-stick zelf staat, anders zal hij niet als afbeelding te zien zijn bij het opnieuw koppelen ervan.

Wil je dat het afbeeldingsbestand niet zichtbaar is (want dat is soms een beetje storend :)), dan maak je een map in de DMG/op de USB-stick en zet je de afbeelding daarin. Daarna zul je de Terminal en typ je in: “mv ” (met een spatie erachter) en sleep je map met de afbeelding erin, op het terminalvenster. Typ nog een keer een spatie, sleep de map er nogmaals in, en gebruik dan de pijltjestoetsen om aan het begin van de naam van de map uit te komen; typ daar een punt (.) en druk op de Returntoets. In totaal ziet dat er dan ongeveer zo uit:

mv /Volumes/USB-stick/afbeeldingen/ /Volumes/USB-stick/.afbeeldingen/

Alleen kun je dan niet meer bij die map in de Finder, dus om bij je achtergrondafbeelding te komen zul je dan in de Finder op ??G moeten drukken en de naam intypen (of kopieer hem uit het Terminalvenster, dat scheelt typwerk :)).

Wat het maken van een “Programma’s”-koppeling betreft: gewoon de map Programma’s naar de DMG of USB-stick slepen, de toetsen ? en ? ingedrukt houden en dan pas de muisknop loslaten — voilà, een alias.

Bijdrager
    BJVR

Thanks mannen…
    :thumbsup:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.