11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Sleutelbeheerder
    Night

DMG met password; password kwijt

Ja dat is dus het probleem. Iemand een idee hoe ik tóch nog de DMG kan openen?

Bijdrager
    cocoia

Tenzij je beschikking hebt over een immense supercomputer-cluster, dan is dat helaas onmogelijk.

Bijdrager
    aToMac

Ja, dat is inderdad vervelend. Heb het ook gehad met Bankzaken.dmg. Ik dacht laat ik hier maar een ander wachtwoord voornemen, wel zo veilig. En idd, het is heel veilig, want zelfs als ze me onder schot houden kan ik ze het nog niet vertellen.:?

Bijdrager
    JeePee
    ”cocoia”

Tenzij je beschikking hebt over een immense supercomputer-cluster, dan is dat helaas onmogelijk.

En dan nog moet je ‘even’ geduld hebben…:P Nee, is helaas onmogelijk. Staat het niet toevallig in je Sleutelhanger? :innocent:

Bijdrager
    Esquare
    ”Night”

Ja dat is dus het probleem. Iemand een idee hoe ik tóch nog de DMG kan openen?

Als iemand dat wist, zou het bijzonder weinig zin hebben om zo’n dmg met password te beveiligen… :?

Bijdrager
    Ketsjap

Tja, tenzij je een computer hebt van het kaliber “earth simulator” vrees ik dat die files voor eens en altijd achter slot en grendel zullen blijven:)

Je kan ze misschien even bellen, wie weet mag je je macje wel even aan hun computertje hangen;)

Bijdrager
    JeePee

En straks heb je natuurlijk Time Machine…:D Mocht je bestanden later in een DMG gegooid hebben, en benieuwd of die dan in Time Machine automatisch veilig gewist zijn…:roll:

Bijdrager
    Buzz

Dat heeft helemaal niks met Time Machine te maken.

Als je gevoelige bestanden hebt moet je extra aandacht besteden om ervoor te zorgen dat ze niet in verkeerde handen vallen, en dat geldt natuurlijk net zo goed ook voor eventuele backups van die gevoelige bestanden. Daar is verder niet zoveel moeilijks aan. Je kan in elk backup-programma, dus ook in Time Machine, precies aangeven welke bestanden wel en welke niet moeten worden gebackupped.

Bijdrager
    JeePee

Vertel… Moet je dan mappen en/of bestanden selecteren?:?

Bijdrager
    cocoia
    ”JeePee”

Vertel… Moet je dan mappen en/of bestanden selecteren?:?

Nee, omgekeerd, je selecteert wat hij WEL backupt. Of je kan backuppen naar een Filevault systeem, dan is het dubbelop ;).

Bijdrager
    JeePee

En als hij een bestand al in Time Machine heeft opgeslagen, dan kun je dat ook eenvoudig verwijderen?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.