8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Bata4

.dmg files verwijderen.

Goedendag…

Vraagje, ivm de ruimte op mijn iMac die steeds minder word… vroeg ik me af.
    Als ik in mijn map downloads kijk…, zie ik best veel .dmg proppies staan.

Deze programma’s zijn door mij geĂŻnstalleerd…, dan kan ik deze .dmg files toch gewoon weg gooien?

Of zeg ik nu iets doms?

Bijdrager
    1984

Ik gooi ze altijd gelijk weg,

Bijdrager
    Shmoo

Ja het is zelfs beter-/handiger om deze bestanden direct te verwijderen zo voorkom je dat je in de toekomst verouderde software installeert.

Bijdrager
    BoniMacX

Bezie een .dmg bestand als een virtueel usb stickje. Staat er iets op dat je bij wil / moet houden of niet?

Bijdrager
    Bata4

Thanx voor de input…

Bijdrager
    Jello

Je moet natuurlijk wel de inhoud van de DMG gekopieerd hebben naar de map Applications (en niet direct vanuit de DMG naar de Dock), anders blijf je de inhoud van de DMG gebruiken en verwijder je ze best niet…

Als je de toepassing op een goede manier hebt geĂŻnstalleerd, kan de DMG weg, of je bewaard hem op een externe schijf, in geval een update van de app je niet bevalt, dan kan je altijd weerkeren naar deze versie.

Bijdrager
    csteelooper
    Shmoo op 21 januari 2014

Ja het is zelfs beter-/handiger om deze bestanden direct te verwijderen (…)

Nou, niet altijd… Het ligt er maar net aan wat er (verder) nog in de image staat. De opmerking van @BoniMacX is beter op zijn plaats: als er niets meer in zit dat je nodig hebt of zou kunnen hebben (zoals bijvoorbeeld een uninstaller) dan kun je de .DMG gerust verwijderen. Zit er wel een uninstaller bij de applicatie en staat deze alleen in de .DMG, dan zou ik die persoonlijk op een externe schijf zetten.

Bijdrager
    tinus_omt

Als je ze gaat weggooien, denk er dan aan dat je ze pas kunt verwijderen als ze niet meer geopend zijn. Dus als je foutmeldingen krijgt, kijk even aan de linkerkant van een Finder venster en klik op de eject knop van images die nog open zijn.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.