14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    MacErik

DMG files ?

Heb net een MacPro gekocht en wil mijn eerste programma welke bestaat uit 32 losse DMG-files installeren.

Als ik 1 DMG bestand dubbelklik wordt er een melding gemaakt dat er geen progamma voorhanden is om deze te open. Nu weet ik vande PC dat ik diverse bestanden in 1x kan Unrarren zodat er 1 installer overblijft.

Hoe doe ik dit met DMG en wat voor prograam heb ik hier voor nodig??

Alvast bedankt voor de tips!

Erik

Moderator
    unSOUND

Je hebt DMG-scissor, of anders Split & Concat nodig denk ik.

Hier staat een hoop over dergelijke programma’s:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1017189#1017189

Bijdrager
    sypie

Welk programma wordt dan aangeleverd in 32 DMG bestanden? Da’s wel erg veel. Moet je ze niet hernoemen naar rar ofzo? Op die manier kun je misschien wel 1 bestand overhouden als je de boel uitgepakt hebt.

Moderator
    unSOUND
    ”sypie”

Welk programma wordt dan aangeleverd in 32 DMG bestanden? Da’s wel erg veel. Moet je ze niet hernoemen naar rar ofzo?

Een DMG kan, net als een RAR bestand, uit delen bestaan. Hernoemen naar een andere extensie is iets wat je pas probeert als niks anders werkt.

Bijdrager
    sypie

Ik had namelijk nog nooit gehoord/gezien dat DMG’s opgesplitst konden zijn.

Bijdrager
    MacErik

Dank alvast voor de hulp, maar geen van de bovenstaande programma’s werkt (bij mij).

als ik een DMG (1 van 20) open dan krijg ik de melding “This DMG file does not appear to be compresed or encoded. Het lijkt wel alsof die hem niet herkend en toch moet ik van die 20 DMG-files 1 binstallerbestand maken/

Nog iemand een idee??

Moderator
    unSOUND

Heb je het andere topic gelezen waar ik een link naar gaf ? Daar staat nog meer…

Bijdrager
    MacErik

Bedankt voor de snelle reactie!! split en concat 2.5 werkt en maakt nu van alle bestanden EEN dmg bestand

Erik

Bijdrager
    1984
    ”MacErik”

Heb net een MacPro gekocht en wil mijn eerste programma welke bestaat uit 32 losse DMG-files installeren.

Sommige programma’s zijn speciaal verpakt (.dmg) en worden na uitpakken (gaat automatisch na dubbelklikken) een zgn. ‘Disc Image’. Dit is een virtuele schijf op je Bureaublad waar het programma of haar installer op staat:…….KLIK?

Bijdrager
    computer space

Ben nu wel benieuwd wat er in die 32 dmg’s verpakt zou moeten zitten :evil:

Bijdrager
    iJoost

Als ze echt gewoon geknipt zijn, dan kun je de files in alphabolische volgorde weer aan elkaar plakken met een eenvoudig Terminal commando. Stel de bestanden heten file.dmg.00 t/m file.dmg.31 dan doet
    [code:1:8bed895baa]cat file.dmg.* > file.dmg[/code:1:8bed895baa]
    het vuile werk voor je.

Bijdrager
    Oppie
    ”Martiniman”

Ben nu wel benieuwd wat er in die 32 dmg’s verpakt zou moeten zitten :evil:

Mee eens; en dat voor je allereerste te installeren programma op je Mac…:roll:

Ik ben het in ieder geval nog nooit tegen gekomen, dus ben ook benieuwd…

Bijdrager
    MacErik

FCP

Bijdrager
    moller

32 dmg’s voor FCP…

Limited edition zeker…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.